صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

راه سخت تشخیص برنج تقلبی در بازار + عکس

  • کد خبر: ۲۹۳۸۷۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
راه تشخیص برنج خالص و برنج قاطی سخت شده است که باعث شده این تقلب و کلاهبرداری در این محصول به‌وفور در بازار دیده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کشف تقلب در کالایی مثل برنج، بسیار سخت است. تنوع زیاد موجود در نوع برنج با قیمت‌های متفاوت باعث شده تقلب در قالب مخلوط‌کردن برنج با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت بسیار دیده شود. با توجه به اینکه راه تشخیص برنج خالص و برنج قاطی سخت شده است، این تقلب و کلاهبرداری در این محصول به‌وفور در بازار دیده می‌شود.

در این گزارش، براساس گفته یک شهروند به خبرنگار شهرآرانیوز، یک برند برنج را که برنج تقلبی آن هم در بازار دیده شده است، به شما نشان می‌دهیم. این عکس برنج تقلبی از یک فروشگاهی در مشهد گرفته شده است و در حالی که برنج اصلی ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد، این فروشگاه برنج تقلبی را با قیمت ۶۵۰ یا ۶۷۰ هزار تومان می‌فروشد.

 برنج تقلبی که هولوگرام ندارد و در نوار زیر دوخت فقط طبیعت نوشته شده است


برنج طبیعت اصلی دارای هولوگرام با مارک طبیعت که در بالا سمت چپ عکس قابل مشاهده است و برنج نقره ای و زیر دوخت در دو طرف کیسه است. نوار سفید زیر دوخت لوگو طبیعت بعد از چند بار تکرار شدن کلمه طبیعت بصورت افقی درج شده است.

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درباره نظارت بر بازار خواروبار و برنج تصریح کرد: تشدید نظارت بر عمده‌فروشان و خرده‌فروشان کالاهای اساسی در دستور کار تیم‌های بازرسی این مدیریت قرار گرفته است.

به گفته وی، ضمناً از ابتدای امسال (۱۴۰۳)، تعداد ۲۶۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی خواروبار صورت گرفته، تعداد ۶۶۳ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از ۲۱ میلیارد تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.