صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لزوم تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از روش‌های غیرتورمی

  • کد خبر: ۲۹۴۱۳۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
مدیرکل صمت استان خراسان رضوی گفت: ۹۴ درصد تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی هنوز از طریق شبکه بانکی صورت می‌پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیررضا رجبی در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی ایران که امروز (۲۲ مهر ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار کرد: باوجود تشکیل تیم‌های تخصصی جهت تأمین منابع مالی موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی مخصوصاً بنگاه‌های تولیدی و صنایع از محل بورس، فروش اوراق و... در سال ۱۴۰۲، هنوز بیش از ۹۴ درصد تأمین مالی این بنگاه‌ها در استان خراسان رضوی از محل شبکه بانکی صورت می‌پذیرد؛ لذا همچنان نیازمند تعامل سازنده و همکاری بیش از پیش شبکه بانکی با صنایع هستیم. صنایعی که در برنامه هفتم رشد ۸ درصدی برای آن هدف‌گذاری شده و لازمه آن رشد حداقل ۲۳ درصدی در صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: تاکنون، ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی استان را بخش صنعت و الباقی را سایر بخش‌ها همچون معدن، کشاورزی و... به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی در پایان، از حمید صفای‌نیکو، رئیس اداره امور بانک ملی استان خراسان رضوی و همچنین دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان و رئیس شورای نخبگان بانکی که با بخش صنعت و معدن استان همکاری دارد، قدردانی کرد.

در این مراسم که با حضور محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد مقدس و جمعی از مدیران شبکه بانکی و تشکلهای بخش صنعت و تولید استان و اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل بانک ملی ایران برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های حمید صفای نیکو مدیر سابق اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی ، علی اصغر نظری به عنوان مدیر کل جدید امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی معرفی شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.