صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مخالفت ایتالیا با عقب نشینی یونیفل: این کار یک اشتباه بزرگ خواهد بود

  • کد خبر: ۲۹۴۷۱۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده‌های مالی نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) اعلام کرد که عقب نشینی این نیرو به درخواست اسرائیل یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که عقب نشینی یونیفل بر اساس درخواست یکجانبه از سوی اسرائیل یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

وی در مجلس سنای ایتالیا خاطر نشان کرد که عقب نشینی نیرو‌های یونفیل اعتبار سازمان ملل را تضعیف خواهد کرد. ایتالیا یک کشور مهم در ارائه کمک به عملیات سازمان ملل تحت عنوان یونیفل است.

ملونی همچنین به قانونگذاران ایتالیایی گفت که روز جمعه ۱۸ اکتبر به کشور لبنان سفر خواهد کرد. وی اولین رئیس حکومت یا کشور است که از زمان شدت گرفتن تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله در روز ۲۳ سپتامبر، به لبنان خواهد رفت.

همچنین در راستای اقدام‌های ایتالیا برای کاهش تنش در منطقه آنتونیو تایانی وزیر خارجه این کشور نیز هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

ملونی تاکید کرده است که رفتار نیرو‌های اسرائیلی کاملا توجیه ناپذیر و نقض روشن قطعنامه ۱۷۰۱ است و اینکه لازم است تاای کار برای اجرای کامل و تقویت قابلیت یونیفل و نیرو‌های مسلح لبنان انجام شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.