صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گسترش روابط تجاری خراسان رضوی و افغانستان با ۱۱ هیئت تجاری

  • کد خبر: ۲۹۵۰۵۰
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از گسترش همکاری خراسان رضوی با افغانستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی امیرفخریان درخصوص گسترش روابط تجاری ایران و افغانستان اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، یازده هیئت تجاری میان خراسان رضوی و افغانستان تبادل شد تا روابط اقتصادی بین این استان و همسایه شرقی‌اش تقویت شود. از این تعداد، پنج هیئت تجاری از خراسان رضوی به افغانستان اعزام و شش هیئت از افغانستان به این استان وارد شدند.

وی افغانستان را بزرگ‌ترین مقصد صادرات کالا‌های خراسان رضوی دانست و افزود: در نیمه نخست امسال، بیش از ۳۶۶ میلیون دلار کالا به این کشور صادر شده که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان با حضور بیش از ۳۰۰ بازدیدکننده خارجی از کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و... از یکم تا چهارم آبان در مشهد برگزار می‌شود.

امیرفخریان همچنین از رشد چشمگیر صادرات به کشور‌های دیگر خبر داد و افزود: صادرات به هنگ‌کنگ، آذربایجان، ارمنستان و تاجیکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۶۰۰۰ درصد، ۳۸۰ درصد، ۷۲ درصد و ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه صادرات نیز اشاره کرد و از برپایی پاویون‌های نمایشگاهی در کابل، کراچی و خجند و برگزاری نمایشگاه‌های پلاستیک و صنایع مخابراتی در پاکستان خبر داد. همچنین از ابتدای سال جاری، پنج میز کشوری برای توسعه همکاری‌های تجاری با کشور‌های ازبکستان، عمان، تاجیکستان و ترکیه در مشهد برگزار شده است.

امیرفخریان به صدور مجوز ساخت پایانه‌های صادراتی در چناران، نیشابور و تربت‌حیدریه به منظور تقویت زیرساخت‌های صادراتی استان نیز اشاره کرد و افزود: با رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی برخی بازرگانان بدهکار ارزی، این کارت‌ها مجدداً فعال شده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.