صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناصحی: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را تا پایان دوره به اتمام می‌رسانیم

  • کد خبر: ۲۹۶۱۰۵
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: برنامه ما برای باقی‌مانده دوره این است که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را به پایان برسانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز، ۲ آبان‌ماه، در صدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت قهرمانانه و دلاورانه شهید سنوار را که نمونه‌ای از معجزات الهی در عصر حاضر بود، تسلیت می‌گویم. اقدام رژیم اشغالگر قدس در حمله به جنوب لبنان و غزه نشانه ضعف و دون‌مایگی این رژیم سراسر وحشیگری است که با مدل شهادت شهید سنوار به چالش کشیده شد.

وی بیان کرد: امروز جنگ غزه و لبنان جنگ بین دو نحله سیاسی و عقیدتی و حتی برای موضوعات تمامیت ارضی نیست؛ بلکه جنگ علیه انسانیت است. کشته‌شدن کودکان و زنان توسط رژیم اشغالگر قدس که در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی محکوم بوده نشان‌دهنده این است که این سگ هار آمریکا در منطقه به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

ناصحی افزود: همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان امروز با مردم غزه و لبنان همراه هستند. روزی به تدبیر امام خمینی(ره) روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس در جمهوری اسلامی نام‌گذاری شد و راهپیمایی روز قدس شکل گرفت که طی این ۴۰ سال در چند کشور توسط طرفداران اندیشه آنان دنبال و پیگیری شد. امروز نهضت جهانی مقابله با صهیونیسم شکل گرفته و اکثر مردم دنیا با این موضوع همراه شدند و این نبود مگر با مظلومیت مردم غزه و لبنان.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: هرچه از رشادت‌های این مردم مظلوم بگوییم، کم است. شورای اسلامی شهر به نمایندگی از مردم شهر مشهد مقدس همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت از لبنان، فلسطین و جبهه مقاومت به کار خواهد گرفت و زبونان صهیونیسم بدانند ساعت شنی سقوطشان در حال اتمام است و روزی را خواهیم دید که لکه ننگی به نام اسرائیل روی زمین باقی نخواهد ماند. اگر تعرضی به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی انجام دهند، توسط فرزندان این آب و خاک به شدیدترین وجه تنبیه خواهند شد.

وی خطاب به کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس عنوان کرد: این کشور‌ها که تحت عنوان «خرده‌دولت» در حال حکمرانی هستند، بدانند جزایر سه‌گانه ما تا ابد ایرانی خواهند ماند ولو اینکه همه قدرت‌های استکبارگر پشت سر شما باشند و برای پرت‌کردن حواس مردم از اتفاقات غزه مصوبه بگیرید. مردم این کشور برای اینکه یک وجب از خاک کشور کم نشود، ۳۲۰ هزار نفر از مردم خود را تقدیم کردند. جمعیت جزایر سه‌گانه ۹۰ هزار نفر است و نمی‌توانید به آن‌ها دست‌درازی کنید.

ناصحی با اشاره به یکم آبان روز آمار و برنامه‌ریزی تصریح کرد: این روز را به همکاران مدیریت و برنامه‌ریزی شهری تبریک می‌گویم. معاونت سلامت و تربیت بدنی در حال برگزاری نمایشگاه در پارک ملت مشهد هستند. از مردم دعوت می‌کنم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس تصمیماتی که شورای شهر گرفته و به شهرداری در حال ابلاغ است، برنامه ما برای باقی‌مانده دوره این است که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را به پایان برسانیم. شهرداری موظف شده منابع را تأمین کند. ۴۵ پروژه جزو اولویت‌های اصلی ما قرار گرفته که پایان دوره به مردم تحویل خواهیم داد. به مردم قول می‌دهیم در پایان دوره، اقدامات خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی تلاش زیادی برای نقدکردن اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ انجام داد. برای اولین بار ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رفت که به‌سرعت وارد پروژه‌های زیرساختی خواهد شد و تغییر چهره‌ای را در مشهد خواهیم داشت.

ناصحی اضافه کرد: در این زمینه مشهد بیشترین نصاب را در بین کلان‌شهر‌ها داشته که اقدام بزرگی برای شورای ششم است. جذب این میزان اوراق مشارکت در ایامی که کشور دچار کمبود نقدینگی است و بانک‌ها و مؤسسات در تأمین سرمایه مشکل دارند، اقدام خوبی است.

جذب ۵۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی توسط شهرداری مشهد اتفاقی بی‌نظیر است

در ادامه جلسه، مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تشکر از رکوردزنی بی‌سابقه شهرداری مشهد در زمینه منابع مالی از طریق فروش اوراق مشارکت در سطح کشور اظهار کرد: از معاونت اقتصادی به ویژه آقای محمدی‌مقدم و جناب آقای عنبری که با برگزاری جلسات فراوان در تهران با بانک‌ها و صندوق‌های تأمین سرمایه این اتفاق را رقم زدند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: شهرداری توانست ۵۳۰۰ میلیارد تومان جذب منابع مالی انجام دهد، اما در تهران ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده که بی‌نظیر است. این رقم بیشتر صرف بهره‌برداری از فاز اول خط سه قطارشهری و ناوگان اتوبوس‌رانی خواهد شد. از همکاری آقای دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی و آقای حسامی رئیس کمیسیون بودجه تشکر می‌کنم. آقای پژمانفر، نماینده مشهد نیز پای کار بودند و حمایت کردند. مشاور شهردار، آقای میرنجاتی نیز خالصانه پیگیر موضوع بودند.

نژادحسین بیان کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با جانبازان و توانیابان داشتیم که اکثراً با ویلچر رفت‌وآمد می‌کنند. این عزیزان به دلیل نبود آسانسور در ایستگاه مترو میدان شهدا، مجبور هستند به ایستگاه راه‌آهن بروند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ۱۶ اتوبوس را برای سرویس همکاران مجموعه شهرداری در نظر گرفتیم، اما در شرایطی که کمبود اتوبوس داریم، هشت اتوبوس، هرکدام فقط هشت نفر را جابه‌جا می‌کنند. این هشت اتوبوس را آزاد کنید و به ناوگان بفرستید و به جای آن چند خودرو قرار دهید تا همکاران جابه‌جا شوند.

وی ادامه داد: از تاکسی‌رانی بابت پوشش ۹۵ درصدی سرویس مدارس تشکر می‌کنم. غیر از ۴۰ ون تعیین‌تکلیف‌شده، ۹۰ ون هنوز بلاتکلیف هستند.

در بخش دیگری از جلسه، سیدابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: هفته ورزش و تربیت بدنی را تبریک عرض می‌کنم. جا دارد از شهرداری که در جذب منابع در حوزه اوراق مشارکت تلاش‌های ارزشمندی ظرف یک هفته اخیر داشتند نیز تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های زودبازده یک و دو نیز تشکر می‌کنم که شهرداری در دو سال گذشته در اولویت خود قرار داده و عملکردشان قابل قبول بوده است، اما متاسفانه با توجه به برنامه‌ریزی مشارکتی با نظر نخبگانی و نگاه مسئله‌محور و با وجود گذشت هفت ماه از سال هنوز اعتبارات باز نشده است. این تذکر جدی را به شهردار داریم که یکی از اولویت‌های شورای ششم پروژه‌های زودبازده بوده است؛ بنابراین در اسرع وقت اعتبارات را بازگشایی کنند تا مناطق استفاده نمایند.

در ادامه، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، تصریح کرد: برای سال آینده تلاش کنید اوراق مشارکت دولتی را بیشتر بگیرید. از آقای پژمانفر، نماینده مشهد بی‌نهایت تشکر می‌کنم. نه‌تنها برای این اوراق بلکه برای هر موضوع در حوزه مدیریت شهری که پای کار هستند.

وی بیان کرد: از رئیس کمیسیون ورزش شورای شهر بابت تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم. ایشان جوان سوم شوراهای شهر‌ی کشور هستند. از مجموعه تربیت بدنی شهرداری مشهد نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

حاجی‌بگلو گفت: استاندار بسیار خوبی برای مشهد و استان انتخاب شده که ایشان فردی سیاسی و اقتصادی است. قطعاً کسی که این دو را با هم دارد، در استان موفق است و کمک حال استان خواهد بود. با وجود آقای مظفری، استاندار خراسان رضوی، شورای شهر برای تیم‌داری مصوبه‌ای را تصویب خواهد کرد و اجرا خواهد شد.

مصوبات شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

در ادامه، لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. براساس این لایحه، شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام نماید.

نام‌گذاری معبر فرعی هدایت ۲ واقع در بولوار هدایت با حفظ شماره به نام شهید محمدجواد قشقایی (منطقه ۲)

نام‌گذاری معبر فرعی برادران شهید صفدری‌نژاد ۲۰ واقع در ایثارگران ۸ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا غلامرضائیان جوان (منطقه ۲)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید دارایی ۱۳/۲ واقع در بولوار شهید دارایی با حفظ شماره به نام شهید خان‌محمد میرشاهی (منطقه ۶)

نام‌گذاری معبر فرعی پیامبر اعظم(ص) ۲۳/۴ واقع در بزرگراه پیامبر اعظم با حفظ شماره به نام شهید مجید اخلاقی (منطقه ۱۰)

نام‌گذاری معبر فرعی آزادی ۴۸ واقع در بزرگراه آزادی با حفظ شماره به نام شهید عبدالعظیم بهرامی (منطقه ۱۱)

نام‌گذاری معبر فرعی محمدیه ۱۰ واقع در بولوار محمدیه با حفظ شماره به نام شهید سید نوح‌الله علوی ثانی (منطقه ۱۲)

در بخش دیگری از جلسه طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۴ و ۵ مصوبه شماره ۶/۱۴۰۳/۷۸۸۳/ش مورخه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ مورد بررسی قرار گرفت که دوفوریت آن تصویب نشد و با تصویب یک‌فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسون‌های تخصصی ارجاع شد.

براساس این طرح با توجه به اثرگذاری مثبت مصوبه در تسویه مطالبات پیمانکاران و با توجه به اعلام ضرایب تعدیل سال ۱۴۰۲ در مهرماه سال ۱۴۰۳ و ثبت صورت وضعیت‌های کارکرد پیمانکاران در سال ۱۴۰۲ بعد از اعلام ضرایب تعدیل طرح زیر ارائه می‌شود.

مهلت زمانی مقرر در ماده ۴ مصوبه تمدید و مشمول مطالباتی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳ در سبستم مالی ثبت گردد.

مهلت زمانی مقرر در ماده ۵ مصوبه صرفا برای موضوع ماده ۴ تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۴ تمدید گردید.

در جریان بررسی این طرح ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین مصوبات که در بحث تأمین منابع و راه انداختن کار مردم داشتیم، همین مصوبه است. در این مصوبه فرصتی فراهم کردیم که مطالبات پیمانکاران را به صورت تهاتری حل کنیم که این به نفع مردم؟ پیمانکار و شهرداری است، زیرا بار بدهکاری کم شده و مردم تخفیف مضاعفی از پیمانکاران دریافت می‌کنند. به دلیل اینکه همه پیمانکاران نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند، پیشنهاد دادیم تمدید شود. 

در ادامه لایحه دوفوریتی تعیین قائم مقام شهردار در امور ذیحسابی به تصویب رسید. براساس این لایحه به استناد تبصره ۱ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، جناب آقای محمدهادی محمدی‌مقدم، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد مقدس به عنوان قائم مقام شهردار در امور ذیحسابی شهرداری مشهد مورد تایید قرار گرفت. 

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی اصلاح مصوبه افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سهام بانک شهر تصویب شد.

با عنایت به مصوبه شماره ٦/١٤٠٢/٢٣۶٨٤/ش مورخ ۱٤۰۲/۱۱/۲۸ در خصوص افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس در سهام بانک شهر و با توجه به اصلاح محاسبات مربوطه، شهرداری مشهد مقدس در نظر دارد نسبت به اصلاح مصوبه به شرح متن لایحه زیر اقدام نماید.

مبلغ مندرج در ماده واحده مصوبه شماره ۶/۱۴۰۲/۲۳۶۸۴/ش مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ از مبلغ ۶٫۰۶۸،۵۰۶،۳۵۶٫۶۶۹ ریال به مبلغ ۸٫۸۹۵٫۵۵۵٫۴۵۲٫۰۰۰ ریال اصلاح شد.

در جریان بررسی این لایحه محمدهادی محمدی‌مقدم، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: از همراهی و تعامل اعضای شورای شهر در زمینه اوراق مشارکت تشکر می‌کنم با این اقدام برای قطار شهری، بازآفرینی و ثامن تأمین منابع شد.

وی بیان کرد: بحث افزایش سرمایه بانک شهر همواره مطرح بوده که باید از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم. این ظرفیت بسیار مناسبی برای اخذ تسهیلات و مراودات ما با بانک شهر است. محدودیت زمانی برای این لایحه داریم و فردا آخرین مهلت است. 

در ادامه طرح استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و منحصر به فرد ورزشکاران مدال‌آور به تصویب رسید. براساس این طرح شهرداری مشهد مقدس مکلف است با استناد به بند ۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و با توجه به لزوم حمایت از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی مقیم شهر مشهد مقدس نسبت به تهیه و تدوین آیین‌نامه حمایت و کمک مدال‌آوران المپیک و پاراالمپیک، مسابقات جهانی و آسیایی صرفاً در رشته‌های ورزشی المپیکی با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه اقدام و ظرف مدت دو هفته برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

در جریان بررسی این طرح سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش شهر امام رضا (ع) ظرفیت بسیار خوبی دارند که تاالان از این ظرفیت استفاده نشده بود، بنابراین طرحی را آماده کردیم که در کمیسیون‌های مختلف پیگیری شد تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

در بخش دیگری از جلسه طرح اصلاح مصوبات ۶/۱۴۰۲/۲۲۵۴۰/ش و الحاق چند بند به مصوبه ۶/۱۴۰۲/۲۳۷۹۲/ش تصویب شد.

ماده ۱: به بند ۷ الحاقی ماده واحده و تبصره مصوبه شماره ۶/۱۴۰۲/۲۲۵۴۰/ش مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ عبارت بدهی هزینه توقف پارک حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی اضافه گردید.

تبصره: تقسیط برابر ماده یک صرفا شامل بدهکاران بالای ۲۰ میلیون ریال است.

ماده ۲: الحاق چند بند به مصوبه شماره ۶/۱۴۰۲/۲۳۷۹۲/ش مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ با موضوع عوارض و بهای خدمات شهرداری مشهد مقدس در سال ۱۴۰۳ (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی)

۱-در بند -۱-۱- بهای خدمات استفاده از سامانه دوچرخه‌های اشتراکی

تبصره ۸- الحاقی: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به مناسبت روز تولد کاربران سامانه بایدو یک روز سفر رایگان تا سقف ۵ سفر با مدت زمان استفاده حداکثر یک ماه از تاریخ تولد به کاربر اختصاص دهد.

تبصره ۹- الحاقی: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود برای متقاضیانی که در سامانه بایدو ثبت نام می‌کنند یک ماه سفر رایگان برای هر روز حداکثر ۵ سفر لحاظ نماید.

تبصره ۱۰- الحاقی: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شو‌د روزانه برای ۱۰ نفری که بیشترین استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را دارند یک روز سفر رایگان ظرف یک ماه آینده تا سقف ۵ سفر لحاظ نماید.

تبصره ۱۱- الحاقی: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور توسعه حمل‌ونقل پاک، هزینه استفاده از دوچرخه اشتراکی را با ضریب ۳۰ درصد محاسبه نماید.

تبصره ۱۲ - الحاقی: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در بوستان‌های بانوان، هزینه استفاده از دوچرخه اشتراکی را از ساعت دوم به بعد با ضریب ۳۰٪ محاسبه نماید.

۲- در بند ۲-۲- بهای خدمات استفاده از خدمات پارکینگ غیر حاشیه‌ای

تبصره ۲ اصلاحی: تعرفه پارکینگ‌های مکانیزه معادل تعرفه پارکینگ‌های روباز محاسبه گردد.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای موارد فوق را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ و بودجه‌های سنواتی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی لحاظ نماید.

قاسم طاهری، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد بیان کرد: ما ۱۷۰۰ دوچرخه بایدو داریم که ۱۵۰ دوچرخه در پارک بانوان است. ضریب استفاده از کل دوچرخه‌های اشتراکی ۶ درصد بوده، اما در پارک بانوان ۳۴ درصد است.

در ادامه لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهردار مشهد مقدس (به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرداری مشهد) اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت طرح بازگشایی معبر متصل‌کننده خیام شمالی ۷۲ و سی و پنج متری نوید و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور نسبت به تملک قسمتی از پلاک ثبتی ۲۱۷ فرعی از ۱۵۵ اصلی بخش ۱۰ مشهد با کد نوسازی ۱-۵-۲۷۸-۱۶-۲ و ۴-۵-۲۷۸-۱۶-۲ واقع در تقاطع خیام شمالی ۷۲ و طرح‌چی ۱۱ به مساحت ۴۸۳٫۲۲ مترمربع در مسیر (کروکی پیوست) از طریق اجرای ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت، برابر نقشه پیوست (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.

در بخش دیگری از جلسه لایحه پروژه سرمایه‌گذاری تفریحی و گردشگری احداث، تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری بازی‌های کابلی تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری احداث، تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه تفریحی و گردشگری بازی‌های کابلی واقع در بوستان‌های وکیل‌آباد، رودپارک، کوه‌پارک و منطقه ملی گردشگری، به روش ساخت، بهره‌برداری، تسهیم درآمد و انتقال (B.O.S.T) با شرکت فنی و مهندسی کابل راه‌سازان ولایت شرق (برنده فراخوان عمومی) به مبلغ کل سرمایه‌گذاری ثابت معادل ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱،۳۵۷ ریال اقدام نماید.

در ادامه لایحه تمدید اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی شهری به تصویب رسید. براساس این لایحه با تمدید مدت زمان فعالیت سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری به مدت ۵ سال موافقت شد.

دعوت شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از مردم برای شرکت در پویش ایران همدل

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ضمن دعوت از همه برای شرکت در پویش ایران همدل اظهار کرد: مقام معظم رهبری پویش ایران همدل را برای کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه مطرح کردند که از مردم می‌خواهیم در این پویش مردمی شرکت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.