صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رضا توکلی: «شصت‌سالگی» اثری نو و متفاوت در سینمای ایران است

  • کد خبر: ۲۹۶۱۳۲
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون از حضورش در فیلم‌‌مستند «شصت‌سالگی» می‌گوید.

رضا توکلی در گفتگو با شهرآرانیوز، درباره حضورش در فیلم‌مستند جدید «شصت‌سالگی» گفت: به تازگی بازی‌ام در این فیلم به کارگردانی ابراهیم شفیعی و تهیه‌کنندگی ماهان شجاعی و پتروشیمی شیراز به پایان رسیده است. این اثر در خارج کشور تولید شده است و دو مشاور خارجی کنار کار بودند.

وی با اشاره به اینکه من و علیرضا استادی، دو بازیگر این اثر، هر دو شصت‌ساله هستیم، اضافه کرد: «شصت‌سالگی» داستانی قابل‌باور است. چنین قصه‌ای برای اولین بار در سینمای ایران تولید شده است که مونتاژ نو و موسیقی جدید دارد.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از فیلم‌برداری در شیراز و بخش‌هایی در خارج کشور انجام شد، ادامه داد: نوع ارائه سوژه در این اثر متفاوت است؛ یعنی ابتدا شاهد یک اثر سینمایی داستانی هستید، اما در میانه کار، به شکل مستند روایت می‌شود که بیننده با یک جریان دیگر برخورد می‌کند. قاب‌بندی‌ها و اتفاقات داستانی نیز در این اثر متفاوت است.

توکلی بیان کرد: به عنوان یک بازیگر، ایفای نقش جلوی دوربین این فیلم تجربه لذت‌بخشی برایم بود. بخش‌هایی از فیلم مربوط به اکتشافات عجیب‌و‌غریبی است که در پتروشیمی اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده هم ارتباطی به آن دارد؛ برای همین می‌گویم این اثر در سینمای ایران، نو و بی‌سابقه است.

 بازیگر سینمای ایران در پایان گفت: امیدوارم این اثر بتواند در جشنواره‌های بین‌المللی اکران شود و نوعی از سینمای جدید را به مردم ارائه دهد؛ به‌ویژه که کارگردان جوان، خوش‌ذوق و خلاق این اثر با استفاده از تکنیک‌های جدید اکتشافات بین‌المللی را با سینما اسکوپ به تصویر کشیده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.