صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمادگی آستان قدس برای میزبانی از برنامه‌های علمی و فرهنگی دانش ‌آموزی در حرم امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۹۶۴۷۵
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دین به زندگی انسان معنا می‌بخشد، گفت: باید در نسل جوان درک صحیح و احساس نیاز به دین و سبک زندگی دینی شکل بگیرد و نهادینه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در مشهد افزود: نیاز به سبک زندگی دینی و توجه به معنویات باید در جوانان و نوجوانان ایجاد شود و به نظر می‎‌رسد در این زمینه جای کار بسیار است. هنگامی که احساس نیاز به دین به وجود آمد، فرد مشتاقانه به دنبال دین خواهد رفت.

وی اظهار کرد: کار آموزش و پرورش آنچنان بااهمیت است که جز با توسل به دامان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌‏توان از عهده آن برآمد. کار آموزش و پرورش در امتداد رسالت و مسئولیت انبیاست؛ از این جهت با هیچ مجموعه دیگری قابل مقایسه نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش و پیش از هر امری یک انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن نیز آموزش‌وپرورش و دانشگاه است.

وی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را دارد. ما از برگزاری برنامه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی همچون اجرای مراسم آغاز سال تحصیلی یا تقدیر از رتبه‌های برتری دانش‌آموزی در بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) استقبال می‌کنیم و برگزاری این قبیل برنامه‌‎ها در حرم مطهر را به نوعی زیارت و کار معرفتی می‌‎دانیم.

حجت‌الاسلام مروی گفت: آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که در حرم مطهر، فضا در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان به منظور برگزاری جلسات و نشست‌های علمی و فرهنگی قرار دهد. اینجا خانه عالم‌آل‌محمد(ع) است و باید جلوه عالمیت این حضرت در حرم مطهر ظهور و بروز داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.