صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«مکتب نصرالله» جاودانه در تاریخ

  • کد خبر: ۲۹۶۸۲۳
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک عالم برجسته دینی، به برکت دهه‌ها تلاش در مسیر خودسازی توانست هم در دوران حیات بابرکت خود و هم حتی پس از شهادت به الگوی تراز تربیتی برای جوانان لبنانی، رزمندگان محور مقاومت، ملت لبنان و بلکه تمام مردمان منطقه تبدیل شود.

در شهادت دبیرکل قهرمان حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله دل‌ها عزادار و چشم‌ها گریان است. این داغی است که بر دل دلدادگان محور مقاومت، مؤمنان و همه ملت‌های آزاده جهان قرار دارد و هرگز سرد نمی‌شود، اما به‌یقین دوران داغ‌های تلخ نه‌منحصر در ایام اخیر و حتی پس از عملیات طوفان‌الاقصی بلکه قدمتی به تاریخ ۷۶ سال یعنی روز نحس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دارد.

از همان زمان بود که کام مسلمانان به وجود یک غده سرطانی در منطقه تلخ شد و از همان روز تاکنون، به اراده شقی‌ترین جنایتکاران تاریخ بوده که پیکر مطهر قهرمانان مقاومت و مجاهدان صدیق دین خدا یک به یک به خاک افتاده است.

مسئله شهادت دبیرکل مجاهد حزب‌الله لبنان را با همه ابعاد تلخ و دردناک آن نباید نقطه پایان بر زندگی سراسر عزت او بدانیم. شهید نصرالله از دوران جوانی که با مکتب امام (ره) و اندیشه رهبر معظم انقلاب آشنا شد، در مسیر خودسازی گام برداشت تا سال‌ها بعد در نقطه کمال زندگی خود با تصدی مسئولیت دبیرکلی در شجره طیبه حزب‌الله لبنان به مقام جامعه سازی برسد.

شخصیت این مجاهد قهرمان اگرچه با بصیرتی کامل، کلامی نافذ و اندیشه‌ای بلند در مسائل استراتژیک و علم میدان شناخته می‌شود، اما نباید از یاد برد که او هم‌چنین شخصیتی عالم به دین و فقیهی اندیشمند بود. همانطور که در پیام رهبر معظم انقلاب نیز تصریح شد، این «عالم بافضیلت دینی» توانست ثمره چندین دهه خودسازی را در مقیاس بسیار بزرگ‌تر در سطح جوانان لبنانی، رزمندگان محور مقاومت، ملت لبنان و بلکه تمام مردمان منطقه به بلوغ برساند و اساسی را در لبنان پایه گذاری کند که زمینه‌ساز شکل‌گیری مراکز دیگر مقاومت در منطقه باشد.

به فرموده رهبر معظم انقلاب، سیّد مقاومت یک شخص نبود بلکه یک راه و یک مکتب بود. سیره شهید نصرالله تصویر تمام‌نمای انسان‌سازی بود. مکتبی که مقام معظم رهبری به دبیرکل قهرمان مقاومت لبنان نسبت داده‌اند، ناظر بر همین مبانی تربیتی است که مصادیق آن در پرورش مجاهدانی تمام‌عیار در لبنان و سراسر منطقه مشهود است.

اگر امروز رزمندگان لبنانی خواب از چشم سربازان صهیون گرفته‌اند و وحشت پیشروی در خاک لبنان بر تن منحوس اشرار عالم لرزه می‌اندازد، همه به برکت همین الگوی تربیتی کم‌نظیر در سیره شهید نصرالله است.

در روایتی نقل شده که زمانی از جناب «ابوعلی جواد» محافظ برجسته شهید نصرالله که داماد او نیز به شمار می‌رفت، سؤال شد چه اندازه به سید اعتماد دارد. او پاسخ داده بود که حاضر است برای شهید نصرالله سرش را هم تقدیم کند، اما وقتی از جناب ابوعلی جواد سؤال کرده بودند که چه اندازه به رهبر معظم انقلاب اعتماد دارد، پاسخ داده بود که حاضر است سر سید را برای ایشان ببرد.

این نشانه صادقی از تربیت شهید نصرالله است؛ تربیتی مقارن با ولایت‌پذیری و اعتماد کامل به ولایت‌فقیه که اندیشه نصرالله را نه‌فقط برای رزمندگان بلکه در تمام ملت لبنان گسترده کرد. به همین دلیل باید گفت که اگر دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید، مکتب پرچمدار مقاومت در منطقه بر زمین نخواهد ماند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.