صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لزوم توجه ویژه به هوشمندسازی در سیاست‌گذاری‌های شهر مشهد

  • کد خبر: ۲۹۶۸۲۹
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به کاهش منابع مالی و غیرمالی، هوشمندسازی در بسیاری از فرایند‌های شهری می‌تواند از هزینه‌ها بکاهد؛ بنابراین باید هوشمندسازی را به همه حوزه‌ها تسری داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی در مراسم فراخوان طرح نوآورانه طراحی قفل هوشمند دوچرخه اشتراکی اظهار کرد: حمل و نقل درون‌شهری یکی از نیاز‌های اصلی مردم بوده و روزانه شهروندان زیادی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. این حوزه علی‌رغم اینکه خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد، اما سیستم گران‌قیمتی است و با هزینه‌های بالا ساخته می‌شود، اما باید کارآمد و ارزان‌قیمت باشد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش منابع مالی و غیرمالی، هوشمندسازی در بسیاری از فرایند‌های شهری می‌تواند از هزینه‌ها بکاهد، بنابراین باید هوشمندسازی را به همه حوزه‌ها تسری داد.

فرهمندی عنوان کرد: در توسعه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، مهمترین گره، قفل هوشمند بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و امیدواریم راهکار‌ها مؤثر باشد و بتوانیم دوچرخه اشتراکی را توسعه دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین با ابزار‌هایی که در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم، امیدواریم استفاده از دوچرخه‌های شخصی افزایش پیدا کند و شهروندان نیز بتوانند از مسیر‌های دوچرخه سطح شهر استفاده کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.