صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟

  • کد خبر: ۲۹۶۸۶۹
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
همیشه لباس‌هایی وجود دارد که کارشناسان لباس توصیه می‌کنند هرگز آنها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید

به گزارش شهرآرانیوز؛ متخصصان مراقبت از لباس، «گوئن وایتینگ» و «لیندسی بوید» در مقاله‌ای در وب سایت «مارتا استوارت» اشاره کردند که انواع خاصی از لباس‌ها وجود دارند که هنگام تمیز کردن آنها نیاز به مراقبت ویژه دارند و هرگز توصیه نمی‌شود آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید که عبارتند از:

۱- ترمه و پشم

قرار دادن ترمه یا پشم در ماشین لباسشویی، ممکن است منجر به گره خوردن و چروک شدن آنها شود؛ بنابراین وایتینگ و بوید توصیه می‌کنند این اقلام را با دست بشویید و برای این منظور سینک یا وان حمام را با آب پر کنید و یک شوینده ملایم روی لباس بمالید، سپس آن را در آب فرو کنید. لباس را در آب هم بزنید و بگذارید تا نیم ساعت خیس بخورد، سپس آن را صاف کنید، آن را بشویید و بگذارید تا خشک شود.

۲- ابریشم

به دلیل نازک بودن پارچه، ماشین لباسشویی می‌تواند آن را به راحتی پاره یا جمع کند. علاوه بر اینکه برای این نوع پارچه‌ها شستشوی خشک توصیه می‌شود. وایتینگ و بوید نیز شستن آن را با دست و آویزان کردن آن بر روی چوب لباسی توصیه کردند. لازم به ذکر است که پارچه ابریشمی را باید دور از آفتاب خشک کنید تا رنگ‌ها محو نشوند.

۳- کت و شلوار‌های رسمی و لباس‌های چین دار

کت و شلوارها، ژاکت‌ها و دامن‌های چین دار می‌توانند در ماشین‌های لباسشویی ساییده شوند؛ بنابراین وایتینگ و بوید برای شستن حرفه‌ای آنها، خشکشویی را توصیه می‌کنند.

۴- پوست

وایتینگ و بوید قرار دادن لباس‌های چرمی در ماشین لباسشویی را منع می‌کنند، چون ماشین لباسشویی می‌تواند چرم را چروک یا فرسوده کند. در‌ای موارد توصیه می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها به آرامی با دستمال مرطوب تمیز کنید.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.