صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود

  • کد خبر: ۲۹۶۹۷۲
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد و عدالت در توزیع امکانات در تمامی مناطق، باید رعایت شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین زرندی با اشاره به برگزاری جلسه مسئولان با موضوع ساماندهی مسائل حاشیه شهر مقدس مشهد در دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم مشهد گفت: جلسات خوبی با محوریت حضرت آیت الله علم الهدی در خصوص بررسی و حل مشکلات حاشیه شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود و بر این مبنا شاهد تحولات مثبتی نیز در این مناطق بوده ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تلاش مدیران در زمینه ساماندهی مسائل حاشیه شهر مشهد گفت: در کنار تلاش مسولان، شاهد حضور قابل تأمل نیرو‌های مردمی برای حل مشکلات این مناطق هستیم و این نشان دهنده ظرفیت عظیمی از نخبگان و نیرو‌های کارآمد برای بهبود شرایط حاشیه شهراست و از آنجا که یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در چارچوب سند تحول، مردمی کردن اقدامات است، از این رویکرد به شدت استقبال میکنیم.

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به گستردگی مناطق حاشیه شهر مشهد، لزوماً باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت عظیم مردمی استفاده شود چرا که تجربه به ما نشان داده که هر کجا مردم پای کار بوده اند، شاهد کسب موفقیت بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: حاشیه شهر بیش از ۱۰ درصد از مساحت شهر را قالب پهنه‌های متعدد، با جمعیتی بیش از ۱ میلیون نفر را در بر می‌گیرد و این اعداد و ارقام نشان دهنده اهمیت و از سویی ظرفیت نهفته در این مناطق است که باید به درستی مورد توجه مدیران و برنامه ریزان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین زرندی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در زمینه خدمت رسانی به مناطق مختلف شهری گفت: با عنایت به فرایند تخصصی رسیدگی‌های قضایی در مراحل مختلف دادرسی، تلاش کرده ایم در مناطق مختلف، از جمله مناطق حاشیه شهر به یک میزان از خدمات حقوقی بهره‌مند شوند بر این اساس مجتمع‌هایی مانند مجتمع شهید بهشتی، خدمات حقوقی لازم را به شهروندان گرانقدر ارائه کرده و حتی در این مراکز تلاش قابل توجهی در زمینه ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از سوی همکاران ما انجام می‌شود که جای شکر دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی‌های دستگاه قضایی در زمینه بسط و گسترش عدالت در پهنه‌ها و عرصه‌های مختلف شهری افزود: اجرای عدالت مهمترین وظیفه دستگاه قضایی است، بر این اساس در مسیر دستیابی به این امر مهم، از مکانیزم‌هایی مانند پیشگیری از وقوع جرائم، دفاع از حقوق عامه و ترویج فرهنگ صلح و سازش بهره می‌بریم و توجه به این مقولات در حاشیه شهر قطعاً می‌تواند در بهبود شرایط و ارتقا وضعیت این مناطق مؤثر باشد، بدین ترتیب تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید قوه قضاییه را در رسیدن به این امر مهم، یعنی خدمت هر چه بهتر و بیشتر به ساکنان عزیز حاشیه شهر یاری برسانند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به فرمایشات نماینده معزز ولی فقیه در استان، در زمینه میدانداری مساجد در حاشیه شهر مقدس مشهد گفت: یکی از اقدامات ابتکاری دستگاه قضایی طی سالیان اخیر استفاده از ظرفیت مساجد برای حل اختلاف در پرونده‌های قضایی بوده و در این فرایند، پرونده‌های قضایی با کمک معتمدین محلات و مساجد و توسط خود مردم بررسی شده و اکثراً به صلح و سازش می‌انجامند.

حجت الاسلام و المسلمین زرندی، اجرای طرح قاضی مدرسه را یکی دیگر از طرح‌هایی دانست که توسط دستگاه قضایی در مناطق مختلف از جمله حاشیه شهر مشهد پیاده می‌شود و افزود: در این طرح، قضات مجرب ما به عنوان مشاور امین در جمع دانش آموزان، اولیا و مربیان و مسولان حاضر می‌شوند و ضمن تبیین مسائل مختلف قانونی و پاسخ به سؤالات، در زمینه ارتقاء آگاهی‌های حقوقی تلاش میکنند تا شاهد پیشگیری از وقوع جرائم احتمالی و ناخواسته در این فضا‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات میدانی مدیران قضایی گفت: یکی از تأکیدات ستاد مدیریت قضایی استان، حضور مسئولان در میان مردم است و از این رو مسئولان دستگاه قضایی در سطوح مختلف، با حضور در مناطق حاشیه شهر به دنبال حل مشکلات هستند و با این رویکرد نیز بحمدلله شاهد حل مسائل مختلفی در این مناطق بوده ایم.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: امروز خدمت رسانی بی منت و خالصانه باید مهمترین وجه همت مسولان باشد و با توجه به اینکه مردم حاشیه شهر، همواره پای کار انقلاب و نظام بوده اند، خدمت به این عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.