صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: کاهش وابستگی ما به سایر کشور‌ها موجب آسیب‌پذیری کمتر در شرایط بحرانی خواهد شد

  • کد خبر: ۲۹۶۹۹۳
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هرچقدر بتوانیم وابستگی خود را به سایر کشور‌ها کم کنیم، آسیب‌پذیری ما در شرایط بحرانی کمتر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن نوری‌زاده امروز، ۷ آبان‌ ۱۴۰۳، در نشست خبری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی براساس اصول ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وی افزود: امروز و در این مرحله، برنامه‌ای را شروع می‌کنیم که اهداف آن در این چشم‌انداز مشخص شده است. بعد از تحریم‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تأمین نیازمندی‌های داخلی کشور توسط فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف به منظور اینکه کشور کمترین آسیب را داشته باشد، خوداتکایی و توجه به داخل را مدنظر قرار دادند.

نوری‌زاده بیان کرد: هرچقدر بتوانیم در این حوزه براساس معیار‌های تعیین‌شده و نیاز کشور و با استفاده از بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی، وابستگی خود را به سایر کشور‌ها کم کنیم، آسیب‌پذیری ما در شرایط بحرانی کمتر خواهد شد و این اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این قانون، دولت مکلف است علاوه بر اعطای نشان به واحد‌های تولیدی و صنعتی، در زمینه‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی و خدماتی پشتوانه اجرایی این حوزه‌ها باشد. ما هم خود را در این زمینه مکلف می‌دانیم.

وی اضافه کرد: واحد‌هایی که انتخاب می‌شوند قطعاً شایستگی و لیاقت اعطای نشان را خواهند داشت. امیدواریم در نهایت، منجر به اجرای مصوبات و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری شویم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.