صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعلام عمومی حقوق دریافتی تمام مسئولان دولتی از ۱۰ آبان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۷۰۲۹
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
براساس قانون شفافیت، قوای سه‌گانه، رؤسا و مدیران سازمان‌هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند، باید از ۱۰ آبان‌ماه جاری میزان دریافتی ماهانه خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی آن سازمان بارگذاری کنند. برای اجرای این قانون فقط ۳ روز فرصت باقی مانده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برابر ماده ٢ قانون شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مقرر در قانون، مکلف هستند حداکثر ظرف ۴ ماه از لازم‌الاجراشدن این قانون، داده‌ها و اطلاعاتی که مربوط به آن دستگاه است را از طریق سامانه‌های مربوط به خود منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دهند.

با توجه به اینکه قانون مذکور در ٢۶ خردادماه امسال در روزنامه رسمی منتشر و از ١٢ تیرماه لازم‌الاجرا شده است، با احتساب مهلت ۴ ماهه، دستگاه‌های اجرایی فقط تا ۱۰ آبان فرصت دارند که اطلاعات مربوط به خود را منتشر کنند.

یکی از این موارد، اطلاعات مدیران و کارکنان شامل تحصیلات، سوابق، میزان دریافتی ماهانه و سالانه تمام پرسنل و نحوه به‌کارگیری آن‌ها و همچنین برنامه‌ها، صلاحیت‌ها و طرح‌های مصوب و فرایند‌های اداری مؤسسات مشمول است.

قانون شفافیت قوای سه‌گانه تصریح دارد مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی اعم از رؤسای قوا، وزاری دولت، نمایندگان مجلس، رؤسای سازما‌ن‌ها و مراکز دولتی، کانون وکلای دادگستری، دانشگاه آزاد اسلامی، هلال احمر، سازمان صدا و سیما، شهرداری‌ها و ... میزان دریافتی ماهانه و سالانه (حقوق) خود را باید در وبسایت و پایگاه اطلاع‌رسانی آن نهاد مربوطه بارگذاری کنند و در معرض نمایش مراجعین قرار دهند.

عدم اجرا یا اجرای ناقص تکالیف مقرر در این قانون یا انتشار اطلاعات مغایر مفاد این قانون، جرم محسوب شده و مرتکبان و استنکاف‌کنندگان حسب مورد به مجازات تعزیری حبس، جزای نقدی یا شلاق محکوم خواهند شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.