صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توسعه زیرساخت‌های شهری مشهد با تکیه بر ظرفیت «خیرین شهر یار»

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴۲
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با تکیه بر ظرفیت ستاد خیرین شهر یار، در این دوره از مدیریت شهری، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در راستای توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری به ثمر نشسته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید ضمیری با اشاره به ستاد «خیرین شهر یار»، اظهار کرد: این مجموعه، متشکل از شورایی مردمی و مستقل از خیرین اثرگذار شهر بوده که ۹ نفر از آنها به عنوان اعضای ستاد، به شهرداری معرفی می‌شوند.

وی گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری می‌تواند در تعامل با ستاد خیرین شهر یار، با هدف ایجاد دسترسی برابر همه شهروندان به امکانات شهری اعم از فضای سبز، زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، درمانی و غیره، نسبت به واگذاری عینی یا منافع عرصه یا اعیان املاک خود به منظور توسعه سرانه‌های خدماتی اقدام نماید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در ساختار اجرایی ستاد خیرین شهر یار، علاوه بر خیرین، شهردار مشهد مقدس به عنوان رئیس ستاد، معاون مالی و پشتیبانی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به عنوان اعضای این ستاد تعریف شده‌اند.

ضمیری با بیان اینکه در این دوره، شورای اسلامی شهر توجه ویژه‌ای به این مجموعه داشته، تصریح کرد: حسب همین نگاه و رویکرد حمایتی، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد شکل گرفته از جمله آنها می‌توان به احداث مرکز حمایت از بانوان و کودکان آسیب‌دیده اجتماعی در منطقه ۵، احداث مرکز فنی و حرفه‌ای برادران در خیام شمالی و احداث مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان امام‌رضا (ع) اشاره داشت.

وی گفت: ایستگاه اورژانس ۱۱۵ در بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار کرامت، مجموعه فرهنگی درمانی واقع در پنجتن ۵۵، مرکز توانیابان واقع در الهیه ۲۶، سوله ورزشی واقع در توس ۶۵، راه‌اندازی سایت خیرین شهر یار و شبکه‌سازی خیرین از دیگر فعالیت‌های این دوره مشارکت ستاد خیرین شهر یار بوده است.

ضمیری ظرفیت خیرین را کمک بزرگ و بابرکتی برای توسعه زیرساخت‌های شهری و حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خدماتی دانست و افزود: از تمامی خیرین تقاضا داریم چنانچه تمایل به استفاده از منابع خود در حوزه زیرساخت‌های شهر امام مهربانی‌ها دارند، به دبیرخانه ستاد خیرین شهر یار، در سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.