صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ممنوعیت فروش و استفاده از آیفون ۱۶ در اندونزی

  • کد خبر: ۲۹۷۰۸۲
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
اوایل این هفته، دولت اندونزی رسماً اعلام کرد هرگونه فروش و استفاده از آیفون ۱۶ و سایر محصولات اپل که پاییز امسال معرفی شدند، در این کشور ممنوع است. این ممنوعیت به این علت اعمال شده که اپل به تعهدات سرمایه‌گذاری خود در اندونزی عمل نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ممنوعیت جدید دولت اندونزی آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. علاوه‌بر فروش، هرگونه استفاده از این دستگاه‌ها نیز در این کشور ممنوع شده است که مشکلات زیادی برای توریست‌ها ایجاد می‌کند. دستگاه‌های آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ نیز که پیش از اعمال این ممنوعیت فروخته شده بودند، ذیل قانون جدید قرار می‌گیرند.

«گومیوانگ کارتاساسمیتا»، وزیر صنعت اندونزی، دراین‌باره گفت استفاده از آیفون ۱۶ در اندونزی غیرقانونی است و مردم می‌توانند گزارش فعالیت آن را به این وزارتخانه ارسال کنند.

دلیل اعمال این ممنوعیت بر فروش محصولات اپل، پایبند نبودن این شرکت به تعهدات سرمایه‌گذاری است. اپل ظاهراً متعهد شده بود ۱۰۹ میلیون دلار در زیرساخت‌های کشور اندونزی و منابع محلی هزینه کند. اپل هنوز کامل این میزان سرمایه‌گذاری را انجام نداده و تاکنون ۹۵ میلیون دلار در اندونزی سرمایه‌گذاری کرده است.

اختلاف ۱۴ میلیون دلاری اپل و دولت اندونزی باعث شده وزارت بازرگانی این کشور صدور گواهینامه‌های IMEI برای آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ را که به‌منظور فروش دستگاه‌های الکترونیکی در این کشور لازم است، متوقف کند.

وزیر صنعت اندونزی دراین‌باره اضافه کرد:

«ما، وزارت صنعت، هنوز نمی‌توانیم مجوز برای آیفون ۱۶ صادر کنیم؛ زیرا تعهداتی وجود دارد که اپل باید به آنها عمل کند.»

براساس قوانین اندونزی، شرکت‌های خارجی که به سهم محتوای ۴۰ درصدی در این کشور می‌رسند، باید فعالیت‌های خود را داخل کشور مدیریت کنند. اپل نیز وعده داده بود مراکز تحقیق و توسعه خود، به نام «اپل آکادمی»، را راه‌اندازی می‌کند، اما ظاهراً هنوز به این تعهد عمل نکرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.