صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نظافت روزانه حرم توسط ۵۰۰ خادم رضوی

  • کد خبر: ۳۱۸۱۴
  • ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۵۰۰ نفر از نیروهای خدمتی روزانه در ایام دهه کرامت در اکیپی ویژه نظافت تمامی صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) را بر عهده دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره خدمات عمومی حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر افزود: نظافت و شستشوی ویژه حرم مطهر رضوی همزمان با ایام دهه کرامت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

محمدرضا سبزعلی، گفت: همچنین به منظور پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، بحث ضد عفونی و نظافت را به صورت جدی روزانه مورد توجه قرار دادیم و مکان‌های دارای بار آلودگی بالا نظیر درب‌ها، سنگفرش‌ها، سرویس‌های بهداشتی و … با استفاده از مواد ضدعفونی کننده چند نوبت طی شبانه روز ضدعفونی انجام می‌دهیم.

 

وی توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و آموزش نحوه استفاده از آن در تمام آسایشگاه‌های حرم مطهر و دفاتر خدمت‌رسان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: همچنین برای جلوگیری از شیوع این ویروس محلول‌های ضدعفونی دست و ماسک را در مبادی ورودی حرم مطهر در اختیار زائران قرار داده‌ایم.

 

رئیس اداره خدمات عمومی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همچنین اکیپ ویژه نظافت در این ایام طی دو شیفت به گردگیری، غبارروبی و نظافت صحن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، گیت‌های بازرسی و دیوارهای حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) می‌پردازند.

 

سبزعلی همچنین از عطرافشانی و عود سوزی در آسایشگاه‌های خدام خبر داد و افزود: در این ایام ۳۰ نفر از خدام بارگاه منور رضوی روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در صحن‌ها با گلاب ناب صحن‌های اماکن متبرکه را عطر افشانی و گلاب‌پاشی می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.