صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش سرفاصله زمانی قطار‌های خط یک مترو مشهد با تامین ۶۰ واگن جدید

  • کد خبر: ۳۲۲۹۸۳
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، گفت: تامین واگن‌های مورد نیاز برای قطارشهری مشهد موجب افزایش ظرفیت ناوگان و بهبود خدمات رسانی به شهروندان میشود.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

داوود همتیان در گفت‌و‌گو باشهرآرانیوز در خصوص اهمیت تامین واگن‌های مورد نیاز قطار شهری مشهد گفت: مناقصه ۶۰ واگن قطارشهری به منظور افزایش ظرفیت ناوگان و بهبود خدمات رسانی به شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمبود واگن در خط یک، گفت: در ابتدای بهره‌برداری در سال ۱۳۸۹، ۶۰ دستگاه واگن داشتیم، در حالی که طبق برنامه، باید ۱۲۰ دستگاه واگن در ناوگان موجود باشد. این کمبود باعث شده که نتوانیم سرویس‌دهی مطلوبی به همشهریان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تراکم مسافری در حال حاضر حدود ۹۰ درصد است و در برخی ساعات به ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد، افزود: این تراکم بالا منجر به ازدحام مسافری و جاماندن مسافران در ایستگاه‌ها می‌شود که از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تاکید کرد: با تامین ۶۰ دستگاه واگن جدید، فاصله زمانی بین قطار‌ها کاهش یافته و امکان تعمیر و نگهداری ناوگان نیز بهبود خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر با ۶۰ دستگاه واگن، تنها ۴۸ دستگاه در خط فعال هستند، اما با افزایش تعداد واگن‌ها به ۱۲۰ دستگاه، حدود ۱۰۰ دستگاه به خدمت رسانی به مردم اختصاص می‌یابد و ۲۰ دستگاه برای تعمیر و نگهداری روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتیان با اشاره به ایمنی بالای سفر‌های قطارشهری مشهد، اظهار داشت: برای حفظ این وضعیت مطلوب، نیازمند تامین ۶۰ دستگاه واگن باقی‌مانده هستیم.

وی همچنین از باز شدن پاکت‌های مناقصه و بررسی‌های فنی برای مشخصات فنی تجهیزات و قطعات خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با پیمانکار منتخب، این موضوع ظرف هفته آینده جمع‌بندی شود و قرارداد تا اول اردیبهشت ماه به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از حمایت‌های مدیریت شهری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون حمل و نقل و همکاران خود در شرکت‌های ساخت و بهره‌برداری قدردانی کرد و این قرارداد را بزرگترین قرارداد مدیریت شهری تاکنون خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از اخذ مصوبه شورا در فروردین ماه، قرارداد منعقد شده و اولین قطار‌ها ظرف دو سال آینده وارد شهر شوند.

همتیان در پایان با اشاره به اینکه مناقصه از منابع شهرداری تامین شده است، گفت: به موازات این اقدام، شهرداری در تلاش است تا از منابع دولتی نیز برای تامین نیاز‌های خطوط قطارشهری استفاده کند.

وی افزود: قطار‌های خط یک از نوع LRV (قطار‌های کف کوتاه) هستند که برق‌رسانی آنها از طریق سقف انجام می‌شود و به همین دلیل، راه‌اندازی خط تولید آنها زمان‌بر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.