به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارتآموزی در سیستم آموزشوپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستانها داریم و در بقیه رشتهها همچون علومانسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارتآموزی توجه نشده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزشزده، خشک و حافظهمحور باید به برنامه درسی فعالیتمحور، بانشاط، دانشآموزمحور ومهارتمحور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاهها از بنیان متحول شود و از مدرکگرایی به مهارتپروری سوق یابد.
به گفته این جامعه شناس، درحالحاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیستبوم زندگی نکردهاند. اصلا این فضا برایشان تعریف نشده و بهنوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.
عبداللهی افزود: شاید اضافهکردن سرفصلهای مهارتمحور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیازهای روز، میتواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نهتنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز بهدست آورند.
منبع: جام جم