به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید حاجاسماعیلی اظهار کرد: امروزه فرصتهای جدیدی در عرصههای فناوری، مشاغل اینترنتی و فضای مجازی برای زنان مطرح میشود و آنها در این بخشها میتوانند خیلی کارآمدتر از مردان باشند.
وی با اشاره به توسعه اقتصاد کشور از طریق مشاغل مختلف از جمله شغلهای خانگی که عمدتا توسط بانوان در منزل انجام میشود، بیان کرد: دو گروه در بازار کالاهای تولید شده در مشاغل خانگی را خریداری میکنند؛ گروه اول عموم مردم هستند که به تناسب زمانی و در روزهای خاص در این عرصه تأثیرگذار هستند. این درحالی است چنانچه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، چنین محصولاتی هم از سبد خانوارها حذف میشود و این لطمهای است که به تولیدات حوزه مشاغل خانگی وارد میشود. گروه دوم هم گردشگران هستند که در عرصه داخلی و خارجی از خریداران این کالاها محسوب میشوند.
این کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با اشاره به ایجاد فرصتهای جدیدی که در اقتصاد دیجیتال برای بانوان در دنیای امروز وجود دارد، تاکید کرد: این مشاغل میتواند در مسیر فعالیتهای خانهداری آنان شکل بگیرد. بانوان بدون نیاز به حضور در محلهای دیگر میتوانند در این مشاغل نقشآفرین باشند. البته فرصتهای شغلی بسیار زیادی در عرصه اقتصاد دیجیتال مطرح است. زنان از طریق همین پلتفرمهای دیجیتال، میتوانند در کنار خانهداری، فعالیتهای تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.
منبع: جام جم