صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: تراز یک جامعه، تراز معلمش است

  • کد خبر: ۳۳۱۵۱۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۶
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: تراز یک جامعه، تراز معلمش است. هرچه معلمان در آن جامعه ارج‌وقرب داشته باشند، قدر ببینند و بر صدر بنشینند، آن جامعه به همان اندازه پیشرفت و توسعه دارد و خواهد داشت.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی اسدی امشب، ۱۸ اردیبهشت‌ماه، در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی خراسان رضوی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه تکریم جایگاه معلم است. با توجه به شان و جایگاهی که معلم دارد، باید در چنین‌مجالسی یا در مدارس یا در جامعه خودمان به بحث تکریم معلم به نحو شایسته پرداخته شود؛ به‌گونه‌ای که جامعه خودش بپذیرد باید از معلمان تقدیر و تشکر کند.

وی بیان کرد: بار‌ها گفته شده تراز یک جامعه، تراز معلمش است. هرچه معلمان در آن جامعه ارج‌وقرب داشته باشند، قدر ببینند و بر صدر بنشینند، آن جامعه به همان اندازه پیشرفت و توسعه دارد و خواهد داشت. جایگاه معلمان رو‌به‌رشد است؛ زیرا بعد از مدت‌ها ما رئیس‌جمهوری داریم که امروز با وجود ایشان آموزش‌وپرورش برای اولین بار در صدر همه برنامه‌های دولت قرار گرفته، استانداران و فرمانداران، همه پای‌کار آموزش‌وپرورش آمدند و دارد اتفاقاتی رخ می‌دهد که معلمان و همکاران باید از این فرصت استفاده کنند.

اسدی افزود: ما باید تلاش کنیم و بخشی هم دولت جلو می‌آید. رئیس‌جمهور ۲۸ جلسه با وزیر آموزش‌وپرورش داشتند و سه روز پیش در مشهد چنین جلسه‌ای برگزار شد، آیا تا الان رئیس‌جمهوری داشتیم که آموزش‌وپرورش را هدف‌گذاری کند؟ رئیس‌جمهور پای کار آموزش‌وپرورش آمدند، در سال گذشته بسیاری از پرداختی‌ها را انجام دادیم و در آینده نیز این پشتیبانی‌ها ابتدا در ساخت فضای آموزشی انجام می‌شود تا حداقل‌های کیفیت‌بخشی آموزشی که فضای آموزشی باشد برای مناطق محروم ما رخ دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: اگر ما به دنبال آموزش‌وپرورش پایدار باشیم، یعنی آموزش‌وپرورشی که مبتنی بر یافته‌ها و نهایتا به‌سمت کیفی‌سازی محتوای خود باشد، آموزش‌وپرورش را پاسداری می‌کند. ما به آموزش‌وپرورش پایدار می‌اندیشیم، آموزش‌وپرورشی که مانند استوانه‌های مستحکم بنایی را حفظ می‌کند. نقش معلم در اینجا یک نقش تحولی است، تحول در کیفیت آموزش.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاید ما معلم فوق‌دیپلم به‌اندازه تعداد انگشتان یک دست در یک منطقه داشته باشیم که از گذشته هستند. امروز ما دیگر معلم دیپلم نداریم، همه، تحصیلات بالا دارند و یک جامعه فرهیخته و حاضر هستند. سطح دانش بالا آمده، اما سطح مهارت‌ها نیز برای ما مهم است که باید افزایش دهیم. این نقش تحولی و کلیدی در این گردنه تاریخی دست شما معلمان بوده و از آن طرف دولت هم جلو آمده است.

اسدی اضافه کرد: این یکی از گردنه‌هاست و همه ما باید در اینجا این نقش تحولی را برای رسیدن به آنچه در گذشته‌های ما بوده یعنی هویت ملی ما ایفا کنیم. هویت ملی ما یک اصل است. امروز ابرجنایتکار جهان، ترامپ، می‌گوید ما اسم خلیج فارس را تغییر می‌دهیم؛ بنابراین اکنون نقش من‌وشمای معلم یک نقش کلیدی است. آیا بچه‌های خودمان را با هویت ملی و اسلامی ارتباط دادیم که بگوییم ما زمانی بر صدر فرهنگ دنیا بودیم؟ امیدوارم معلمان بحث هویت ملی را جدی بگیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.