به گزارش شهرآرانیوز؛ بر اساس گزارش مؤسسهی تحقیقاتی کانترپوینت، هواوی در سهماههی اول سال ۲۰۲۵ موفق شد رتبهی اول بازار گوشیهای هوشمند چین را از آن خود کند؛ جایگاهی که در رقابت شدید میان برندهای چینی و بینالمللی، دستاورد مهمی برای این شرکت محسوب میشود.
در مجموع، بازار موبایل چین در سهماههی اول ۲۰۲۵ نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی را تجربه کرده که بخشی از آن حاصل اجرای طرح یارانهای دولت چین بوده است. بااین حال، روند صعودی دوام چندانی نداشت و با پایان فصل تعطیلات، تقاضای بازار کاهش یافت و رشد کلی کمتر از حد انتظار تحلیلگران بود.
هواوی در سهماههی اول ۲۰۲۵ با سهم ۱۹ درصدی در صدر جدول بازار گوشیهای هوشمند چین ایستاد؛ این سهم نسبت به سهماههی پایانی سال ۲۰۲۴، دو درصد افزایش داشته است. شیائومی نیز با سهم ۱۹ درصدی در رتبهی دوم قرار گرفت، اما رشد سهدرصدی آن نسبت به فصل قبل، عملکرد بهتری را نشان میدهد.
اپل که قبلاً سهم ۱۷ درصدی از بازار گوشیهای هوشمند چین داشت، با افت ۲ درصدی اکنون فقط ۱۵ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد و به رتبهی سوم سقوط کرده است. تحلیلگران کانترپوینت این کاهش را به ساختار خاص طرح یارانهای دولت مرتبط میدانند، زیرا فقط گوشیهایی که قیمت آنها بیش از ۶ هزار یوان (حدود ۸۲۰ دلار) است، مشمول تخفیف میشوند و بیشتر مدلهای گوشی آیفون، از جمله سری پرو، بالاتر از این آستانهی قیمتی قرار دارند.
اوپو با سهم ۱۵ درصدی و رشد یک درصدی در جایگاه چهارم بهترین برندهای گوشی هوشمند چین ایستاد و ویوو با کاهش چهار درصدی نسبت به فصل گذشته، از ۱۸ به ۱۴ درصد سقوط کرد. آنر نیز با سهم ۱۳ درصدی، رتبهی ۶ را به خود اختصاص داد.
منبع: زومیت