صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۴ خط متروی مشهد به طور همزمان در حال توسعه است

  • کد خبر: ۳۷۴۹۶۶
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۳
  • ۱۲
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ۴ خط متروی مشهد در دوره ششم شورا به‌صورت همزمان در حال توسعه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین حسامی در گفت‌وگویی با اشاره به رویکرد جدی شورای ششم برای توسعه شبکه ریلی مشهدالرضا(ع)، اظهار کرد: توسعه قطار شهری در دوره ششم شورا به‌ عنوان اولویت نخست مدیریت شهری تعیین شد و با سیاست‌گذاری درست و نظارت مستمر، پروژه‌های مترو با سرعت قابل توجهی پیشرفت کرد.

وی مهم‌ترین دستاورد این دوره را افتتاح فاز نخست خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) عنوان کرد و گفت: این فاز شامل مسیری به طول ۶ کیلومتر شامل ایستگاه‌های شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه امام‌رضا(ع) می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه ایستگاه باب‌الجواد(ع) نخستین ایستگاه ریلی متصل به بارگاه منور رضوی به شمار می‌رود، افزود: به منظور کاهش زمان سیر قطارها، ایستگاه‌های شهدا و باب‌الجواد(ع) دو سکو شده و ایستگاه بسیج به‌عنوان نقطه اتصال خطوط ۱ و ۳ تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسامی تصریح کرد: همچنین تجهیزات باقی‌مانده خط ۲ تکمیل و ایستگاه شهید فکوری در این خط راه‌اندازی شد و عملیات احداث پله‌های فرار خط ۳ نیز آغاز شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به خرید ۶۰ واگن جدید برای خط ۱ تصریح کرد: حفاری خطوط ۳ و ۴ به ترتیب به بیش از ۶۷۰۰ متر و ۵۴۰۰ متر رسیده که پیشرفتی قابل توجه در مقیاس ملی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: در سال جاری ۷۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای پیشبرد این پروژه ملی از محل اوراق مشارکت و همراهی بانک عامل تأمین شده است؛ همچنین مجوزهای مهمی نظیر تکمیل ایستگاه میانی فاز نخست خط ۳، آغاز فاز دوم این خط از میدان شهدا تا میدان فردوسی و ساخت سوله تعمیرگاه سنگین خطوط ۲، ۳ و ۴ صادر شده است.

حسامی با اشاره به اینکه احداث هر کیلومتر مترو حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، گفت: با وجود امکان اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت و نمایشی، شورای ششم توسعه زیرساخت‌های بلندمدت و آینده‌ساز شهر را در اولویت قرار داد.

وی در پایان افزود: توسعه متروی مشهد سهم مهمی در کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد و این مسیر با قدرت ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
خط۱وکیل آباد به غدیر وکیل آبادبه فرودگاه خیلی ازدحامه وشلوغ کاش۱واکن بهشون اضافه کنن
نجمه
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
متروی آرامگاه فردوسی و شاهنامه وگلبهارچندسال دیگه طول می‌کشه مسیر طولانی هست سخته جابجایی
پونه
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
چرا متروی گلبهار رو راه اندازی نمیکنید با این جمعیت و ترافیک روزانه در جاده مشهد قوچان که هرروز بیشتر و بیشتر میشه. تمام امکانات و تو کلان شهرها قرار بدید و سیل جمعیت رو روانه این شهرها کنید واقعا که!!!!!!
حمید
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
متروی گلبهار را تمام کنید منعکس کنید ممنون
ناشناس
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
با سلام وخسته نباشید خدمت شما اگر خط متروی گلبهار به مشهد را زودتر بکشید خیلی از مردم دچار مشکلات ترافیکی و زندگی در مشهد که در گلبهار منزل دارند راحت تر می شوند
با تشکر فراوان
شهرام
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
مترو گلبهار کی افتاد میشه هرچی بوجه میاد خرج مشهد کنید ، اینقدر مردم اذیت نکنید ما هم خدای داریم
ناشناس
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
چهار خط همزمان تبلیغات خوبی برای شهرداری هست ولی فعلا نتیجه ای به حال مردم نداره.
محسن پازوکی
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
شیشه های اکثر واگن های خط ۱ خیلی کثیف ومحل وصل ویلچیر مدتهاست پاره شده بد نیست مقام محترم مدیر،عامل گاهی بقطار ها سری بزنند .
ناشناس
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
من بارها این مطلب رو ارسال کردم تا شاید در ساخت ایستگاههای جدید قطار شهری تغییر ایجاد شود
ایستگاههای طراحی شده فعلی چون ریلها در وسط و سکوها در طرفین ایستگاه هستند برای تعییر مسیر حرکت الزاما بایستی از طریق پله های متعدد از بالا یا زیر ریلها عبور کرد تا بتوانی به قطاری که به طرف مقابل می رود سوار شوی در حالیکه درکشورهای دیگر سکوها در وسط و ریلها در دو طرف ایستگاه قرار داند که تغییر مسیر را بسیار راحت میکند از طرفی چون دو سکوی رفت و برگشت به هم میچسبند فضای بیشتری نیز برای مسافرین بوجود می آید
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
کوه ها رو تراشیدند زمین‌ها رو متری خدا تومن به مردم فروختید و درختها رو نابود کردید اما فکری به حال مترو بلوار نماز نکردید
ناشناس
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
چرا به فکر مترو گلبهار مشهد نیستید یک عده آدم بی گناه را در سرمای سوزان بین قوچان و مشهد رها کردید روز یک متر اگر کار کرده بودید حالا گلبهار مترو داشت . اکثر مسولین ساکن مشهد هستند از مشکلات شهر بی خبرن با ماشین های خوب رفت و امد میکنند کرایه برای مردم زیاده ساکنان گلبهار اقشار ضعیف اند پول اجاره خانه در مشهد را ندارند . بیمارستان دولتی نیست مشت کلینیک با پرسنلی که نمی دانم پزشک هستند یا نه بجای طبابت تجارت میکنند . مسولین لطفا حرف مردم را بشنوید . خود دانید
مهدی
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
تمام بودجه و زیرساخت هارو گذاشتن فقط مشهد رو آباد کنن و بقیه شهرستان های خراسان رضوی همشون درحال عقر افتاده تر شدن هستن
توسعه خوبه همه جانبه باشه نه فقط متمرکز تو چند شهر
بزرگ