صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

سریال «مختارنامه» از ۱ تیر ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود + زمان پخش، خلاصه داستان و بازیگران

  • کد خبر: ۴۲۱۷۵۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۲:۱۵
  • ۷۵
شبکه آی‌فیلم از اول تیرماه ۱۴۰۵ پخش مجدد سریال «مختارنامه» را در جدول برنامه‌های خود قرار داده است.
نیلا شهری
خبرنگار نیلا شهری

به گزارش شهرآرانیوز، سریال ماندگار «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری، از روز اول تیرماه ۱۴۰۵ بار دیگر روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

زمان پخش سریال «مختارنامه» در سال ۱۴۰۵

بر اساس اعلام این شبکه، مخاطبان می‌توانند هر شب ساعت ۲۳ این مجموعه تاریخی و مذهبی را تماشا کنند.

خلاصه داستان سریال «مختارنامه»

«مختارنامه» یکی از پرمخاطب‌ترین آثار تلویزیون ایران است که روایت زندگی و قیام مختار ثقفی را پس از واقعه عاشورا به تصویر می‌کشد. این سریال با تمرکز بر حوادث پس از شهادت امام حسین (ع)، تلاش مختار برای خون‌خواهی شهدای کربلا و مقابله با عاملان این واقعه را به نمایش می‌گذارد.

بازیگران سریال «مختارنامه»

فریبرز عرب‌نیا در نقش مختار ثقفی، رضا کیانیان در نقش عبدالله بن زبیر، مهدی فخیم‌زاده در نقش عمر بن سعد، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله بن زیاد، محمد فیلی در نقش شمر و رضا رویگری در نقش کیان ایرانی از جمله بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

«مختارنامه» که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخی تلویزیون ایران یاد می‌شود، طی سال‌های گذشته بار‌ها بازپخش شده و هر بار با استقبال گسترده مخاطبان همراه بوده است. حالا این مجموعه بار دیگر قرار است از ابتدای تیرماه مهمان شب‌های علاقه‌مندان به آثار تاریخی و مذهبی باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۸
کیان اسماعیلی سجا
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
خوب نیست ولی عالیی
کیان اسماعیلی سجا
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
خوب نیست ولی عالیی
ناشناس
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
هرکی یه حرفی واسه خودش میزنه یکی سریالش رو محرم تماشا داره یکی هم نه و شروع به مهمل نوشتن
دیگه بحث نداره که کار کامنت ها داره به دعوام میرسه کافیه نظرات دیگه
مصطفی
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
حالا صدا و سیما هیچی چیز دیگه ای ندارن پخش کنن تو چرا اومدی خلاصشو میگی 🤣🤣🤣
پوریا
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
عالی فقط زمان پخش سریال را نمیگه
همین دیگه عالیه
سام
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
دیگه حال بهم زن شده ...
ناشناس
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
بی صبرانه منتظر دیدن این سریال زیبا و تاریخی هستم .
MAS
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
اگه نمیزاشت معجزه الهی میشد
سبحان الله 😂
ناشناس
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
واقعا خجالت نمکشید مردم ایران یعنی لياقت فیلم ۱۰۰بار تکرار دارند ۴تا فیلم جدید درست کنید
نیکی
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
بسیار هم عالی من صدبار دیدم ولی بازم نگاه میکنم چون هرسال با یه حس و شور دیگه ای میبینم. خیلی ممنونم از پخش مجددش
رها
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
خیلی فیلمهای تاریخی این سبکی رو دوست دارم
علی
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
عالی ولی جومونگ رو بزارید ولی فیلم های مذهبی زیاد بگزارید ممنون ولی اون هایی که میگن مختار نزارید رو ول کنید
و سوجان و گیلدخت مسخره هست
بسیجی خر زور
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
بهترین فیلم هست که بعد جومونگ می‌خوامش
بسیجی خر زور
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
اتفاً کسی‌که نمی بینم نبینه اجباری نیست 🤣🤣
حافظ اعتمادی
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
بنده موافق پخشم .
عزیزانی که مخالف هستند فکر کنم عاشق سريال های پرتکرار کره ای باشند 😅🤣🤣
علی
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
ای کاش خلاصه نباشه و بطور کامل پخش کنن
به تو چه اسمم چیه😂
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
حاجی مختارنامه خیلیییی خوبه
من هرسال نگاه میکنم اصن برام تکراری نشده
حسن فلاحی
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
سینمایی تاریخی مذهبی پخش کنید
محمد
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
مختار جان بن وهب رو نفرست هرورا کیان رو فرماندهی اشو اجباری کن
محمد
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
پخشش کنید اینقدر دیدم صدای تلویزیون رو میبندم جای هنرپیشه ها دیالوگ میگم ولی امسال مختار بن شومیت و بن وهب رو هرورا نفرسته دهن زبیری ها سرویسه 😂❤🖤🖤🖤🖤
عباس بوعزار
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
مسافرتی که ایرانی هر سال میرن ولی ازش خسته نمیشن

از کوفه به چوسان از چوسان به کنعان

والا هر سال مختار و جومونگ و یوسف پیامبر نگاه می کنیم ولی بازم ازش خسته نمی شیم بزارید بازم بیشتر بزارید هر ماه بزارید
ناشناس
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
انقدر دیدم دیالوگ های همشونو حفظ شدم حتی هنجرم دیگه میتونه آهنگ هاشو بنوازه
ناشناس
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
به نظر من اونایی که میگن فیلم هایی که عرب قهرمان باشه پخش نکنید اشتباه میکنند
اگر اینطور باشه پس جومونگ هم نذارید چون قهرمانش چینی ژاپنی است
اصلا به هم ربطی نداره اون ها اسطوره های دینی و تاریخی مردم هستند و اینکه از کدوم ملیت باشند مهم نیست ما به جای اینکه فکر عرب بودنشو بکنیم باید به شجاعت و شهامت انها توجه کنیم
ناشناس
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
این فیلم شاهکاره و بین سریالهای ایرانی از همه اش قشنگ تره بازپخشش هرساله برای اشنایی نسل های جدید خوبه هرچند ما ک هزار بار دیدیمم باز تکراری نیس برامون
رضا صفوتی
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
تاریخ جریان امام حسین و فدا کاری مردان با غیرت وشجاع ومردمان مران زنان بی وفا رانشان میدهد که ما بیشتر از زبان روضح شنیدیم ولی فیلم بهتر نشان داده میشود وامروز یزید حلمه ها هستند وحماسه امام حسین هرگز خواموش نخواهد شد دورود خدا بر چنین کارگرانی خدا خیرشان بدهد
لیلا
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
بسیار هم عالی فکر کردم از امشب شروع میشه دیدم هفته دیگه حالم گرفته شد چرا از همین امشب که شب محرم شروع نشد
لیلا
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
بسیار هم عالی فکر کردم از امشب شروع میشه دیدم هفته دیگه حالم گرفته شد چرا از همین امشب که شب محرم شروع نشد
وحیده
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
زدم آی فیلم چرا پخش نشد؟
ناشناس
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
ممنون بابت پخش سریال مختارنامه
سا
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
هر سال محرم منتظر دیدن این سریالم ساعت ‌‌پخشم عالیه
ستی
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
من هزار بار هم ببینم کمه
دوسش دارم خیلی
ناشناس
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
مختار نامه چون روایت داره از داستان امام حسین علیه السلام خیلی دلنشینه و تو محرم واقعا ب آدم مچیسبه
خخخخ
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
ھرچند تکرارہ ولی خیلی خوبہ
صادقی
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
هرسال منظره پخش مختارنامه ذر محرم هستیم
انگار محرم بدون مختار نامه صفا ندارد.دست مریزاد.
فرزاد
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
یه محرم و یه مختار.دمتون گرم
ارزو
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
وجدانا... ناموسا .... خواهشا ......به هر چی که قبول دارید...... ول کنید این سریال رو. من هیچ وقت ندیدم ولی از اینکه هر سال ملت دارن این سریالو میبینن دیگه حالم داره بهم میخوره.
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
واقعا دوسش دارم این فیلم رو همیشه دوست دارم که محرم برسه این فیلم رو نگاه کنم واقعا ممنون
رسول مرادپوری
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
سلام هر چی پخش بشه تکراری نمیشه، عالیه ،اجرکم عندالله
عسل
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
ما هر سال منتظریم که مختارنامه پخش بشه اصلا هم تکراری نمیشه برامون خیلی ازتون ممنونیم ولی کاش ساعت ۹ پخش میکردین ساعت ۱۱ دیروقت
محمد
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
خیلی ممنون که دوباره پخشش میکنین عالییی
F
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
سلام درود عاشق این فیلم و فیلم یوسف پیامبر هستم ممنون ازتون که دوباره پخش میکنید مارو دوباره یاد زمان پیامبران می‌اندازد همچنین فیلم طفلان مسلم رو هم پخش کنید 🙏
زهرا
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
نسل جدید تازه دارن نگاه میکنن هر سال باید تکرار بشه عالیه.
راد
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
از بس که دیدیمش حالمون دیگه به هم می خوره
شهروند
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
نظر مردم براتون مهم نیست هرطور دوس دارید بکنید ذهن مردم رو با برنامه ها و فیلم های تکراری و پیام های بازرگانی از بین بردید و مردم رو از تلویزیون زده کردید.درود بر شما
ناشناس
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
واقعا کی از دست این سریال هایی که صد بار دیدیم خلاص میشیم ...صدا و سیما با بودجه هزاران میلیاردی فقط بلده سی دی مختارنامه،حضرت یوسف،جومونگ،خانه به دوش،رو بزاره روی آنتن پخش واقعا برنامه ندارید جمع کنید این همه هزینه هم روی دست ملت و دولت نزارید گناه داره این همه بودجه و بیت المال رو صرف پخش تکرار سریال ها کنید
ناشناس
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
هزار بار دیگه هم پخشش کنن جالبه
خخخ
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بدبخت مردمه ایران که باید ۱۸ سال یه فیلم تکراری رو پشت سره هم هر سال ببینن و از فیلم های جدید مخصوص محرم محروم بمونن
جواد
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
عشقققققق
ناشناس
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
اون دوستانی که میگن از بس پخش شده دیالوگ بازیگراش حفظ کردین اگه فیلم خوبی نیست و تکراری شده چرا بازهم نگاه کردین خب اگه ما نگاه نکنیم بخدا پخش نمیشه اونا میبینن هرساله که پخشش میکنن تمام ملت پای فیلم هستن و آمار اون شبکه میره بالا مجدد میزارنش بیایین یک امسالی هیچکسی نگاه نکنه سال بعد دیگه نمیزارنش
آدم
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
وای چقدر عالی
ماه محرم و سریال مختار نامه اصلا اگه تو محرم این سریال پخش نشه انگار یه چیزی کمه
ممنونم از تون
محمدرضا مرادی
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
شرافتا بسته دیگه ناموسا
حسین سلطانی
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بس
لقمان
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
عشق منی
محمدعلی احراری
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
پخش سریال مختارنامه که مروج فرهنگ عرب جاهلی چه حسنی دارد! جز کشت وکشتار وتوهین به فرهنگ ایرانی ارزشی ندارد.
علی شجاعی
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
عجب فریبرز عرب نیا گفته بود هر فیلمی از من پخش بشه راضی نیستم ؟
ناشناس
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
خفه شدیم باباسریال نگذارید عزاداری بذارید امان ازاین فیلمهای تکراری
ناشناس
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
خیلی سریال مختارنامه را دوست دارم، یکی از بهترین کارهای استادمیرباقری
استقلال 2ستاره
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
احسنت دستتون درد نکنه سکانساش که دیگه کامل توی ذهنمونه دیالوگاش که همه حفظمونه فقط مونده بفهمیم کدومیکیشون دندون طلا داشت کدوم یکیشون نداشت.سال بعدم بذارید عاللللللللللیه.
معلم
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بخداحالمون ازاین سربالهای تکراری بهم میخوره بسه دیگه
ناشناس
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
عالی و به موقع پخش می شود
ناشناس
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بس کنیدمختارمختارتکراری همش بجای مختارسریال امام حسبن درست کنیدبخش کنیدیایوسف یامختارتکراری همش
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بیخیال ...وای ....
سعيده سازگار
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بجاي سريال هايي كه قهرمانان انها عرب هستن از سريالهاي تاريخي وفرهنك وتمدن ايراني وقهرمانان ايراني درست كنيد
کادوس
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
ساعت یازده خیلی دیره لااقل ده پخش میکردین که تا یازده و نیم تموم بشه
یه جایی هم برای خواب و سه ساعت بعد برای نماز خواندن مردم بزارید
اون سریالهای الکی رو از ساعت ده بردارید اینو بزارید جاش
تقی
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
خیلی باید رو داشته باشه صدا وسیما که این سریال پخش کنه
ناشناس
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
باباکوتاه بیاییدداریم بالامیاریم فیلم هاتکراری
بهزاد
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
شکی نیست که سریال مختارنامه یک مجموعه باارزش و باکیفیته است ولی اینکه سالی دوبار خودش و ده بار تکه های گزینش شده از دل آن،در جدول پخش صداوسیما قرار میگیرد،واقعا باعث دوری و کلافگی مخاطب از این سریال شده.بهتر است صدا و سیما مثلا پنج سالی به این سریال و مخاطبان مرخصی بدهد!
حسینعلی محمدی
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
دیگه خسته کننده شده.مختارایا واقعا از امام سجاد.ع. دستور داشت.؟اقای ارجمند میگه مختار خیلی آدم علیه السلام نبود راست میگه دنبال حکومت بود تا انتقام اهل بیت ...چرا با امام حسن.ع.نبود کربلا نبود اصلا مگه محمد حنفیه آماکو تنها نداشت سر موضوع امام چهارم بامنتخب خدا امام سجاد.ع. دنبال اثبات حق خودش نبود؟اون چکاره است که مختار از اون اجازه بگیره...
مختار خودش جاییکه باید می‌بود نبودمختار علیه السلام نبود.والسلام
Mon
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
بازم شروع شد با مختار بعد ماه محرم رقیب مختار که جومونگ هست برای رقابت روی انتن میاد😐
ادیب
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
سر جدتون لطفاً این سریال رو پخش نکنید بجاش جومونگ رو پخش کنید .........
محمد
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
وای دوباره
محمد
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
عالی تنها چیزی که حس محرم رو در دل من زنده کرده همیشه همین سریال مختارنامه است مخصوصا در ماه عزیز محرم شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین. چون امسال مصادف است با حمله نظامی و جنگی بحران اقتصادی و معیشتی تمام سران مملکت رو قسم میدم به خون پاک سید شهدا حسین علیه السلام بیاید دست از اختلاس و دزدی بردارید و مثل زمان امام خمینی با مردم رو راست باشید به معیشت و گرفتاری مردم رسیدگی کنید شاید فرجی شود و مردم یکبار دیگر به شما اعتماد کنند انشالله در پناه حق
ناشناس
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
چه عالی خداروشکر که دوباره این سریال زیبا رو پخش میکنید خیلی ممنونیم از شما
ارام
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
مختارنامه خوبه، اما خوبه یه فیلم خیلی جدید نو و تازه و جذاب دیگه هم درمورد محرم بسازند
بی نام
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
واقعا کسی نگاه میکنه بس کنید دیگه دونه دونه صحنه هاش جلو چشممه