صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

بالگرد و نیرو‌های ویژه در حال اطفای حریق در ارتفاعات کوهمره‌سرخی شیراز هستند (۲ تیر ۱۴۰۵)

  • کد خبر: ۴۲۴۸۸۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۳۱
آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره‌سرخی فارس که از منطقه جره و بالاده کازرون آغاز شده، همچنان ادامه دارد و ده‌ها نیروی امدادی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و مدیریت بحران با پشتیبانی یک فروند بالگرد، برای مهار آن در شرایط صعب‌العبور تلاش می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره‌سرخی فارس همچنان ادامه دارد و ده‌ها نیروی امدادی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و مدیریت بحران در تلاش برای مهار آن هستند.

غلامرضا غلامی در تشریح آخرین وضعیت این آتش‌سوزی اظهار کرد: نیرو‌های امدادی و اجرایی اداره کل محیط‌زیست، نیرو‌های آتش‌نشانی، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز و معاون فرماندار در محل حادثه حضور دارند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات اطفای حریق با دشواری همراه است.

وی افزود: اگر باد خلاف جهت نوزد، با تلاش‌های در حال انجام، آتش‌سوزی تا پایان امشب مهار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به منشا این حادثه گفت: این آتش‌سوزی ابتدا از منطقه «جره و بالاده» شهرستان کازرون آغاز شد و امروز به سمت کوهمره‌سرخی گسترش یافته است.

غلامی تصریح کرد: بخش ارژن شیراز هنوز درگیر آتش‌سوزی نشده و تلاش نیرو‌های عملیاتی برای جلوگیری از پیشروی آتش به این منطقه ادامه دارد.

اعزام نیرو‌های تخصصی آتش‌نشانی شیراز

در همین حال، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اعزام نیرو‌های عملیاتی این سازمان برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی خبر داد.

هادی عیدی‌پور با اعلام وقوع آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره‌سرخی اظهار کرد: در پی بروز این حادثه و بنا به درخواست مدیریت بحران استانداری فارس، تیمی متشکل از ۱۰ نفر از نیرو‌های تخصصی کوهستان سازمان آتش‌نشانی شیراز به همراه تجهیزات کامل عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این نیرو‌ها در کنار سایر گروه‌های امدادی و عملیاتی، اقدامات لازم را برای کنترل و اطفای حریق در منطقه انجام خواهند داد.

محمود فرمانی مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ساعت ۲۰:۲۳ سه‌شنبه شب در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق در منطقهٔ کوهمره‌سرخی گفت: یک فروند بالگرد برای کمک به عملیات مهار آتش به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: آتش‌سوزی همچنان در منطقه ادامه دارد و تلاش‌ها برای مهار کامل آن جریان دارد. نیرو‌های آتش‌نشانی نیز با تعویض تیم‌های عملیاتی، عملیات گسترده اطفای حریق را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.