صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

وزیر نفت برای شرکت در اجلاس گروه بریکس راهی هند شد

  • کد خبر: ۴۲۴۹۶۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۵
محسن پاک‌نژاد برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران انرژی بریکس، صبح امروز (سوم تیر) راهی این کشور شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی دستاورد‌ها و ابتکار‌های اعضای گروه بریکس در مسیر توسعه پایدار بخش انرژی و بحث و تبادل‌نظر درباره ظرفیت‌های همکاری در چارچوب گروه بریکس از محور‌های اصلی برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس در هند خواهد بود.

وزیر نفت در جریان این سفر با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند برای گفت‌و‌گو درباره ظرفیت‌های همکاری تهران و دهلی‌نو در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دیدار می‌کند. تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر حداکثرسازی همکاری با هند و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی است. ملاقات و گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با شماری از وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در این سفر خواهد بود.

گروه بریکس، ۱۱ بازار نوظهور و کشور‌های در حال توسعه بزرگ جهان شامل برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی را گردهم آورده است.

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) در شهر گوروگرام هند برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.