صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت

  • کد خبر: ۴۲۵۰۶۳
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۳۱
ایالات متحده آمریکا همزمان با سفر مارکو روبیو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ به کویت اعلام کرد که فعالیت سفارت خود در این کشور را که بیش از سه ماه پیش و در جریان تهاجم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران متوقف شده بود، از سر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی (چهارم تیرماه/۲۴ ژوئن) اعلام کرد این سفارت از بامداد امروز بار دیگر بازگشایی شده است.

این مقام آمریکایی به سی ان ان گفت: ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی بلافاصله از سر گرفته شده است و سایر خدمات کنسولی نیز به‌تدریج آغاز خواهد شد.

مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا که در قالب سفر به سه کشور حوزه خلیج فارس در کویت حضور دارد، در مراسم برافراشته شدن پرچم آمریکا بر فراز سفارت این کشور شرکت کرد.

آمریکا اوایل ماه مارس فعالیت سفارت خود در کویت را متوقف کرده بود. سی ان ان افزود: تعطیلی کامل سفارت نشان‌دهنده ارزیابی واشنگتن از سطح بالای تهدید‌های امنیتی علیه کارکنان خود بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.