صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

نخست‌وزیر جدید عراق: رابطه اقتصادی با آمریکا را متحول می‌کنیم

  • کد خبر: ۴۲۵۰۹۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۱۸
نخست‌وزیر جدی عراق گفت که قصد دارد رابطه با آمریکا را از فضای نظامی خارج کرده و به سمت شراکت اقتصادی ببرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی فالح الزیدی، نخست‌وزیر عراق، امروز چهارشنبه گفت که روابط بغداد و واشنگتن از چارچوب همکاری نظامی به شراکت اقتصادی تغییر خواهد کرد. بر اساس برنامه اعلام‌شده، الزیدی قرار است در اواسط ماه آینده میلادی به واشنگتن سفر کند.

او ابتدای ماه جاری میلادی نیز در دیدار با تجار و اعضای شورای اقتصادی عراق، از سفر قریب‌الوقوع به واشنگتن با هدف تقویت شراکت اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه فرصت‌های تجاری سخن گفته بود.

نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری از مصاحبه خود به روند جمع‌آوری سلاح گروه‌های ذیل الحشد الشعبی پرداخت و گفت: «بیشتر گروه‌های مسلح از هم‌اکنون روند تحویل سلاح‌های خود به دولت را آغاز کرده‌اند.» وی افزود: «پس از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی، دیگر هیچ توجیه یا نیازی برای وجود مقاومت در عراق باقی نخواهد ماند.»

الزیدی همچنین مدعی شد که مبارزه با فساد در صدر اولویت‌های دولت او قرار دارد و گفت: «اقداماتی را در تمامی وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی برای خشکاندن ریشه‌های فساد آغاز کرده‌ام.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) خواست سهمیه تولید نفت عراق را متناسب با ظرفیت‌های تولیدی و جمعیت این کشور افزایش دهد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.