صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به آمریکایی‌ها: اصل تعهد در برابر تعهد مستلزم پرهیز از تفسیر‌های مغایر با یادداشت تفاهم است

  • کد خبر: ۴۲۵۱۱۸
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۲۳:۳۶
«شهرآرانیوز - گروه سیاسی»، سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل بقائی چهارشنبه‌شب، سوم تیر، در شبکه ایکس و در رابطه با موضع‌گیری‌ها و لفاظی‌های متناقض مقام‌های آمریکایی راجع به محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی نوشت: هیات حاکمه آمریکا هیچ‌گاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است.

وی افزود: ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضا کرد. ایرانیان می‌دانند کینه‌توزی دشمن با امضای یک تفاهم پایان نمی‌یابد و هر گامی را با هوشیاری و در نظر داشتن تجربه‌های پنج دهه گذشته به‌ویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.

بقائی تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدی‌های پیشین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل تعهد در برابر تعهد مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیر‌های کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.