صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مأموران قلابی را چگونه بشناسیم؟

  • کد خبر: ۴۵۳۳۳
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
ماموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آن‌ها اطمینان حاصل کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ شهاب امینی درباره شگرد‌های سارقان مأمورنما، اظهار کرد: سرقت در پوشش مأمور یکی از شگرد‌های سارقان است که در این روش، مجرمان با سوء‌استفاده از لباس نیرو‌های نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهاد‌های خدمات‌رسان از جمله مأموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان‌ها اقدام به سرقت اموال مردم می‌کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه سارقان مأمورنما معمولاٌ با استفاده از تجهیزات قلابی (بیسیم، دستبند، شوکر و اسلحه)، اقدام به فریب سوژه‌های خود می‌کنند، افزود: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارت‌های لازم در شناسایی به موقع اینگونه سارقان، نقش به‌سزایی در ناکامی نقشه‌های مجرمان دارد.  

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به منزل و خودروی خود را ندهند.

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.