صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سقوط آیین‌نامه‌های کرونایی

  • کد خبر: ۶۳۷۸۶
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
اینکه برخی مسافران «رضایت کامل» داشتند تا سوار هواپیمایی شوند که آیین‌نامه‌های کرونایی در آن رعایت نمی‌شود از طنز‌های این روز‌های کرونایی است. وقتی با «رضایت کامل» افراد می‌شود آیین‌نامه‌های کرونایی را دور زد، به نظر می‌رسد از هم اکنون باید منتظر پیک پنجم و ششم و ... کرونایی هم باشیم.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز - در ویدیوی یک دقیقه و ۵ ثانیه‌ای، خانمی از داخل هواپیما فیلمی گرفته و مدعی است هواپیمای پرواز آبادان- مشهد، بیش از ظرفیت مسافر سوار کرده است و .... در ابتدا محمدحسن ذی‌بخش، سخن‌گوی سازمان هواپیمای کشوری، در پاسخ به این ویدیو گفت: «به این شرکت هوایی اعلام شده تا هرچه سریع‌تر گزارشی از اتفاقات این پرواز به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کند.» در ادامه مدیرعامل ایرلاین مذکور در این‌باره توضیح‌هایی داد و گفت که طبق مصوبات کرونایی ۶۰ درصد ظرفیت یک فروند ایرباس ۳۲۰ (کمی بیش از ۸۰ نفر) بلیت فروخته شده است.
 
در ادامه برای این هواپیما مشکل فنی ایجاد شد و ناچار شده‌اند یک فروند هواپیمای RJ را به این موضوع اختصاص دهند. این هواپیما ظرفیتش کمتر بود و طبق مصوبات کرونایی تنها ۷۰ مسافر می‌توانستند در آن سوار شوند و خب ادامه داستان مشخص است، باز هم مردم مقصر هستند.
 
این مدیر ایرلاین در ادامه می‌گوید: «به مسافران مازاد پیشنهاد دادیم بلیت خود را لغو کنند و وجه بلیت را پس بگیرند که تعدادی از مسافران به این کار رضایت دادند، اما متأسفانه مابقی مسافرانی که بلیت خریداری کرده بودند، حاضر به لغو بلیت خود نشدند و اصرار داشتند که سوار هواپیما شوند.»
 
البته به نظر می‌رسد کلمه «متأسفانه» را باید درباره سازمان هوایی کشور استفاده کرد که برای هواپیمایی که دچار نقص فنی است بلیت می‌فروشد یا هواپیمایش بعد از فروش بلیت دچار نقص می‌شود! این مدیر ایرلاین با پذیرش اینکه در این پرواز بیشتر از ۶۰ درصد مسافر سوار شده است، گفت: «اما اینکه بیش از ظرفیت هواپیما، بلیت به فروش رفته، کذب است. اصلا امکان آن وجود ندارد که مسافری بیش از ظرفیت هواپیما سوار شود.»

در ادامه سخن‌گوی سازمان هواپیمایی گفته است: «از آنجایی که مبدأ این پرواز از خوزستان بوده است همه مسافران تست منفی کرونا داشتند، با این حال رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در این پرواز با تذکر جدی رو به رو خواهد شد.» و شرکت هواپیمایی نیز در اطلاعیه‌ای از مشکل فنی هواپیما گفت و اینکه مجبور شده‌اند مسافران را سوار هواپیمای دیگری کنند که ظرفیت پایین‌تری دارد.
 
از نکات جالب این اطلاعیه آنجاست که نوشته است: «به مسافران مازاد پیشنهاد دادیم بلیت خود را لغو کنند و وجه بلیت را پس بگیرند که تعدادی از مسافران به این کار رضایت دادند، اما بقیه مسافرانی که بلیت خریداری کرده بودند، حاضر به لغو بلیت خود نشدند و اصرار داشتند که سوار هواپیما شوند. به آن‌ها هم توضیح داده شد که اگر این تعداد سوار هواپیما شوند ظرفیت پرواز از قانون ۶۰ درصد، بالاتر می‌رود، اما آن‌ها رضایت کامل داشتند.»
اینکه برخی مسافران «رضایت کامل» داشتند تا سوار هواپیمایی شوند که آیین‌نامه‌های کرونایی در آن رعایت نمی‌شود از طنز‌های این روز‌های کرونایی است. وقتی با «رضایت کامل» افراد می‌شود آیین‌نامه‌های کرونایی را دور زد، به نظر می‌رسد از هم اکنون باید منتظر پیک پنجم و ششم و ... کرونایی هم باشیم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.