صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگاهی به دکور برنامه‌های انتخابات ۱۴۰۰ تلویزیون + تصاویر

  • کد خبر: ۶۷۸۱۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
  • ۱
در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامه‌های انتخاباتی آماده شده‌اند. در این گزارش تصاویری از برنامه های انتخاباتی در شبکه های یک، سه و چهار را می‌بینید.
به گزارش شهرآرانیوز - در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامه‌های انتخاباتی آماده شده‌اند. در این گزارش تصاویری از برنامه های انتخاباتی در شبکه های یک، سه و چهار را می‌بینید.
 
استودیوی شماره ۱۱ هم برای مناظره‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده است که کار ساخت آن به دلیل مشخص نشدن تعداد قطعی نامزد‌های انتخابات هنوز نهایی نشده، اما طرح کلی آن اجرا شده است.

استودیوی شماره ۱۲ برای برنامه شبکه سه و استودیوی شماره ۱۳ برای برنامه شبکه یک و استودیوی شماره ۱۴ برای برنامه شبکه چهار، پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی و ساخت آرایه آماده بهره‌برداری شده‌اند.



اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتور‌ها و نصب پروژکتور‌های جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیو‌ها بوده است.



علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیو‌های مربوط به انتخابات گفت: ما بر اساس نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و داده‌هایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه می‌تواند تحت‌تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های ویژه رادیو و تلویزیون باشد.

رئیس مرکز تحقیقات با اشاره به تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات گفت: بالاترین آمار مخاطبان در برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

طلوعی تصریح کرد در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال ۶۴ درصدی از مناظره‌ها روبرو بودیم که در برش زمانی خود از پربیننده‌ترین برنامه روی آنتن سبقت گرفته بود.

وی افزود: به نظر می‌آید در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مناظره‌ها می‌توانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت برنامه‌های مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات امسال، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.



طلوعی با اشاره به رعایت عدالت رسانه‌ای در رقابت انتخاباتی گفت: برنامه‌های قانونی می‌توانند شناخت بیشتری از نامزد‌های انتخاباتی به مخاطب ارائه دهند، به طوری که در دوره‌های پیش، نامزد‌هایی با یک تا دو درصد شناخت در میان مردم پس از برنامه‌های داغ تلویزیونی تا بیشتر از ۴۰ درصد نزد مردم شناخته شدند.

رئیس مرکز تحقیقات تصریح کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظره‌ها تصویری از اخلاق را به آن‌ها عرضه کند و رعایت این نکته در مقبولیت نامزد‌ها تأثیر به سزایی دارد.

وی در پایان با اشاره به تعداد نظرسنجی‌هایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام می‌دهد، گفت: مرکز تحقیقات تاکنون ۱۴ نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام می‌شود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجی‌های روزانه تبدیل می‌شود. تجمیع این نظرسنجی‌ها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر می‌گیرد.



اهمیت به جزئیات در طراحی آرایه‌ها و رنگ‌ها

 

طرح آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در فروردین‌ماه به تایید رسید و اکنون با تلاش طراحان و عوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایه‌ها به پایان رسیده است.

عبدالعباس برغشی، رییس کمیته طراحان صحنه برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: طرح آرایه‌ها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیبایی‌شناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیشتر آرایه‌ها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، گفت: رنگ آبی کم‌رنگ از نظر حرفه‌ای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود می‌آورد و صحنه را چشم‌نوازتر می‌کند.



زهره گوهرشادی، یکی از طراحان آرایه‌های برنامه‌های انتخاباتی نیز استفاده از رنگ آبی کم‌رنگ در اکثر آرایه‌ها را با توجه به کارکرد این رنگ موثر دانست و افزود: این رنگ هم عمق میدان بیشتری ایجاد می‌کند و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود می‌آورد.
 
 
منبع: ایسنا
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گوهرشادی
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
با سلام بنده دکتر گوهرشادی طراح دکور ارشد صدا و سیما هستم در پی انتشار پیامم هم نیستم فقط خواهشا در اخبار و عنوانی که به افراد می دهید براساس تحقیق و واقعیت باشد بنده از افرادی هستم که همیشه اخبار رسانه های دیگر را پی گیری می کنم و آن را سند می دانم در خبری که ذکر شد آقای عباس برغشی بازنشسته سازمان صدا و سیما و تحصیلاتش انیمیشن و عنوان شغلی اش گرافیک است نامبرده را به عنوان رئیس کمیته تخصصی طراحان صحنه معرفی کرده اید که اصلا درست نیست و متاسفانه بعد از تلاش 9 ماه همکارانم ، ایشان کارهای 3 دکور انتخابات که از ضعف بسیار بالای طراحی برخوردار است را انجام داد!!! و الا دکورهای انتخابات ایشان به خصوص مناظره دارای اشکالات بسیار تصویری و زیبایی شناسی است و براساس اهداف ستاد انتخابات هم نیست .که انشالله پس پخش نقدهای بسیاری را از سوی صاحبنظران و منتقدان این عرصه خواهیم دید .