مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه ۴خدمت دیگر این صندوق در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا رضوانی امروز (یکشنبه) با بیان اینکه ارائه خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت در ۳فاز برنامه ریزی شده است، گفت: در مرحله اول تا پایان سال ۱۳۹۹، ۵ خدمت شامل چاپ فیش حقوقی، چاپ حکم، صدورگواهی کسر از حقوق، پاسخ به استعلامات وام ضروری و وام ازدواج و همچنین استعلام بازنشستگان خارج از کشور در دفاتر پیشخوان دولت به بازنشستگان و وظیفهبگیران کشوری قابل ارائه شد.
وی در مرحله دوم که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است به افزودن ۴خدمت دیگر اشاره کرد و گفت: هم اکنون خرید بیمه نامه شخص ثالث بیمه ملت، خرید خدمات امدادخودرو ویژه بازنشستگان، افزایش و کاهش افراد تحت تکفل بیمه تکمیلی درمان و صدور گواهی مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور قابل انجام است.
او با بیان اینکه خرید بیمه نامه شخص ثالث بیمه ملت به صورت آنلاین از طریق سایت با شرایط تخفیفی و تقسیطی هم امکان پذیر است، افزود: در تلاشیم تا همزمان با توسعه الکترونیکی هر خدمتی توسط بیمه ملت، انجام آن را ازطریق دفاتر پیشخوان امکان پذیر سازیم.
رضوانی با اشاره به اینکه لیست دفاتر پیشخوان دولت در سایت sabasrm.ir در بخش «ارتباط با ذینفعان» و همین طور در اپلیکیشن صبااَپ قرار داده شده است، گفت: ذینفعان میتوانند با مراجعه به این سایت، از نشانی نزدیکترین دفاتر به محل زندگی شان مطلع شوند.
اجرای مرحله سوم تا پایان تابستان ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود به فاز سوم توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: مرحله سوم این طرح که در تابستان ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد، شامل جمع آوری و ارسال مدارک مربوط به هزینههای بیمه تکمیلی درمان آتیه سازان حافظ، خرید خدمات گردشگری با شرایط تخفیفی و تقسیطی، تکمیل فرم تعهد وراث برای وام ضروری، استعلام و ثبت نام بیمه عمر و حادثه بیمه ملت و احراز هویت و ارائه مدارک صدور یا ارائه کارت شناسایی بانکی عکس دار خواهد بود.
رضوانی درباره تکمیل فرم تعهد وراث برای وام ضروری توضیح داد: طبق قانون، اگر یکی از وراث بخواهد وام ضروری بگیرد، وراث دیگر باید با مراجعه به دفتر مدیریت استان، فرم تعهدی را تکمیل کنند. با واگذار شدن این خدمت به دفاتر پیشخوان، هر کسی میتواند به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در محل سکونت خود مراجعه کند و از رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز استانها جلوگیری میشود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی صندوق بازنشستگی کشوری با ابراز اینکه هزینههای خدمات مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت بر اساس تعرفههای تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، گفت: نرخهای مربوط به این خدمات مصوب است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اجرای مصوبات خود نظارت دارد.
وی هدف صندوق بازنشستگی کشوری از توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت را کاستن از نیاز ذینفعان برای مراجعه حضوری به دفاتر مدیریتهای استانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، اگر بازنشستهای به هر دلیلی نتواند خدمت مورد نظر خود را در سایت sabasrm یا اپلیکیشن صبااپ یا ازطریق تماس با ۲۵۰۰ دریافت کند، آن وقت میتواند به صورت حضوری به مدیریتهای استانها که در مراکز هر استان مستقر هستند مراجعه کند و این برای بسیاری از بازنشستگانی که در خارج از مرکز استان زندگی میکنند بسیار سخت و هزینهبر خواهد بود.
او ادامه داد: با واگذارکردن خدمات به دفاتر پیشخوان دولت، از میزان مراجعه به دفاتر ستادی و مدیریتهای استانی کاسته میشود و امکان دسترسی به همه خدمات برای همه بازنشستگان در سراسرکشور فراهم خواهد شد.
رضوانی افزود: بازنشستگان محترم میتوانند هرگونه مشکل، انتقاد و پیشنهادی در فرایند دریافت خدمات از دفاتر پیشخوان دولت را با شماره تلفن ۰۲۱۲۵۰۰ در میان بگذارند تا پس از ثبت و اعلام به دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی، همکاران ما آن را پیگیری نمایند.
منبع:ایسنا