صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیشتر واکسن‌های کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال است، اما واکسن نورا افراد ۱۲ تا ۱۸ سال را پوشش می‌دهد.

شهرآرانیوز -  واکسن «نورا» با تلاش ۱۶ ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌شده است.

این واکسن ششم تیرماه ١٤٠٠ با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)  رونمایی و از ششم تیرماه به‌طور رسمی وارد فاز بالینی شد.

 

 

واکسن کرونای نورا، مناسب برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال

دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره واکسن کرونای نورا می‌گوید: مرحله یک آزمایش بالینی با موفقیت در حال اتمام است و ما تزریق اول و دوم را انجام داده ایم و خوشبختانه از نظر سلامت به وزارت بهداشت اثبات شده است. واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است و صفر تا ١٠٠ آن را محققان ایرانی انجام دادند.

وی گفت: امیدواریم به سرعت مرحله دوم آزمایش بالینی را شروع کنیم که برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است.
دکتر ابوالقاسمی ادامه داد:، چون اکنون واکسن‌ها برای افراد بالای ۱۸ سال است و ما برای اینکه دانش آموزان آمادگی پیدا کنند به دبیرستان بروند، نیاز به واکسن داریم که سنین ۱۲ تا ۱۸ سال را پوشش بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: نورا واکسن بسیار مناسبی است و لذا به سرعت مطالعات روی ۱۲ تا ۱۸ سال را شروع می‌کنیم و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز را صادر کند برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تزریق خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم جامعه جوان کشور از این واکسن استفاده کنند.

منبع: ایرنا/صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.