صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علت سرعت پایین تولید تارا و شاهین چیست؟

  • کد خبر: ۸۴۶۸۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
  • ۱
بررسی آمارهای منتشر شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد آنها تا پایان نیمه اول سال جاری در تولید محصولات نوبرانه از هدف‌گذاری خود عقب هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، ایران‌خودرویی‌ها برای تولید و عرضه تارا یک برنامه‌ریزی ۲۵ هزار دستگاهی در نیمه نخست سال را مدنظر قرار دادند. آمارهای منتشر شده توسط آبی‌های جاده مخصوص در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد این خودروساز توانسته تا پایان آخرین ماه از فصل تابستان تولید بیش از ۲ هزار دستگاه تارا را نهایی کند. اما از این تعداد تارای تولیدی نزدیک به هزار و ۳۰۰ دستگاه عرضه شده است. چنانچه ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند تا به هدف‌گذاری خود وفادار بمانند باید تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصول نوبرانه خود را تولید و عرضه می‌کردند.

اما تارا در بخش تولید حول‌وحوش ۸۴ درصد از برنامه خود تا پایان شهریور ماه عقب است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه تارا از هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان دومین فصل از سال جاری نیز حدود ۹۰ درصد جا مانده است.حال به سراغ شاهین محصول نوبرانه دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا می‌رویم. سایپایی‌ها برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کردند که ۶۵ هزار دستگاه شاهین را تولید و به بازار عرضه کنند. چنانچه نارنجی‌های جاده مخصوص قصد داشتند به این برنامه وفادار بمانند باید تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید و عرضه می‌کردند. اتفاقی که البته نیفتاده است. این محصول نوبرانه از هدف‌گذاری خود در بخش تولید و فروش تا پایان شهریورماه سال جاری به ترتیب حول‌وحوش ۶۸ درصد و ۷۰ درصد عقب مانده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
آشغال ساز