ستاد مادران ایران در مشهد راه اندازی شد مراسم افتتاحیه مراکز گردشگری سلامت و کتابخانه‌های هتلی برگزار شد انجام کلیه خدمات گردشگری خانواده معزز شاهد و ایثارگر از طریق سامانه شاهد سیر نگاه شرع، قانون و عرف به مشارکت سیاسی بانوان در جامعه ایران ۷۰درصد جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانوان هستند دعوت از خیرین برای حمایت از فرزندان زنان زندانی سقوط دختر ۱۲ ساله مشهدی از پنجره توالت! ویدئو | چهل روز گذشت | نظر مردم درباره عملکرد شهید رئیسی بانوی دونده ایرانی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گرفت فرزندپروری ذاتی است یا اکتسابی؟ سند جهانی جنبش تعهد به خانواده رونمایی شد| ارتقای جایگاه بانوان شاغل در دولت سیزدهم سیب زمینی درونت را نادیده بگیر حال خوش دختران هفت‌ساله تا مادربزرگ‌های نودساله در کافه بازی ویژه بانوان پادکست | نخستین بانوی ایرانی مدال‌آور پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی در مشهد اهمیت نقش بانوان در ساختار مدیریتی کشور آزادی ۶ زندانی توسط خدمه خواهر کفشداری حرم مطهر رضوی مربی کونگ‌فوکاری که رویای بیست دختر نوجوان حاشیه شهر مشهد را محقق کرد ۸۰ درصد کمک هزینه تحصیلی دختران مددجو توسط بهزیستی پرداخت می‌شود برگزاری کلاس‌های تابستانی «محیا نو» با رویکرد تربیتی نوجوانان در مشهد آغاز به‌کار اولین دوره مهارتی‌آموزشی دختران نوجوان در مشهد اهمیت واقعه تاریخی «مباهله» کمتر از واقعه «غدیرخم» نیست
سرخط خبرها
سناریوی شهرسازان برای روز خوب خانواده‌ها

سناریوی شهرسازان برای روز خوب خانواده‌ها

  • کد خبر: ۱۷۸۰۹۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
مدیریت شهری و شهرسازان با رویکرد زیست خانوادگی ایرانی اسلامی به شهر نگاه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اطرافتان راه نگاه کنید. کمی اخبار را مرور کنید. بمباران حرف‌ها و خبر‌های ناخوشایند امانتان نمی‌دهد. در چنین شرایطی، برنامه شما برای حفظ سلامت روان خود و خانواده‌تان چیست؟ حتی اگر نگاهی به ناملایمات و پیچیدگی‌های شرایط کنونی نداشته باشیم و همه چیز را وفق مرادمان بیابیم، باز هم باید به عنوان مادر یا پدر برای خانواده‌مان برنامه داشته باشیم و زیست خانوادگی را مثل یک بازی گروهی ببینیم.

مدیریت شهری و شهرسازان نیز با همین رویکرد به خانواده نگاه می‌کنند و از همین منظر در تلاش‌اند به نیاز‌های یک خانواده ایرانی‌اسلامی در زیست شهری‌شان پاسخ دهند. جنس تعاملات و پیچیدگی‌های روابط در خانواده امروزی ایجاب می‌کند که شهرسازی به سمت کاربری‌های چند عملکردی حرکت کند. در نتیجه بر حال خوب شهر تأثیر بگذارد، موضوعی که در معماری گذشته تجلی داشته است و در آینده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

الگوی ساخت مسجد، بازار و مکتب در کنار یکدیگر در شهرسازی سنتی ایرانی دقیقا تأمین کننده همین دیدگاه بوده است. اکنون نیز نمونه‌های فراوانی را می‌توان یافت که با ارائه کاربری‌های چندعملکردی زیست شهری را برای خانواده‌ها تسهیل کرده است.

در نگاهی کلانتر می‌توان به این مهم از طریق برگزاری رویداد‌ها نیز دست پیدا کرد. مهمانی ده کیلومتری در خیابان ولیعصر (عج) تهران اگرچه عنوان مهمانی را یدک می‌کشید، برای مدتی محدود، ۱۰ کیلومتر از طولانی‌ترین خیابان غرب آسیا را به پیاده‌راهی تبدیل کرد که کاربری چندعملکردی با تأکید بر گذران اوقات فراغت خانواده داشت.

خیابان‌های پیاده مدار مثل جنت در مشهد نیز سابقه‌ای طولانی در ارائه چند عملکردی خدمات به خانواده شهری دارند. همجواری بازار، مسجد، فضای سبز و پیاده مداری این خیابان‌ها باعث شده است همه اعضای خانواده بدون دغدغه، به حضور در آن و تأمین نیازهایشان اقدام کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.