سلامت قلب مادر با خطر تاخیر رشد کودک در ارتباط است مشارکت اقتصادی زنان در چارچوب اصول کرامت انسانی است نگاهی به سهم زنان خانه‌دار در قوانین بیمه‌ای | نخستین گام در اصلاح سیاست‌های حمایتی چیست؟  ایرانی ها، وارث عادت‌های مادرانه خاطرات دختر شهید مدافع حرم میثم نجفی در کتاب «قصه‌ای برای حلما» کسب ۲ مدال نقره توسط تکواندوکاران دختر ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان کاهش مشارکت اقتصادی زنان ایران از ۱۷ به ۱۲ درصد در یک سال تاب‌آوری در بزرگسالی، مهارتی که ریشه‌های آن از نخستین رابطه عاطفی با مادر شکل می‌گیرد درباره خطرات داروهای لاغری برای جنین چه می دانید؟ سیمین‌دخت وحیدی، شاعر انقلاب اسلامی درگذشت + علت فوت رقابت‌های FIP مالزی| تیم دختران پدل ایران حذف شدند این‌طور بچه‌ها را پای روضه بنشانید تا عاشق امام حسین(ع) شوند احتمال افزایش خطر اوتیسم با مصرف استامینوفن در دوران بارداری ثبت نرخ باروری کلی ۲.۸۵ فرزند در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۴| ۱۶.۷ درصد از والدین دارای تک‌فرزند هستند نائب قهرمانی تیم ملی دختران هاکی روی یخ کشورمان در  مسابقات جام آسیایی روسیه ابراز خرسندی رئیس کمیته ژیمناستیک هنری بانوان آسیا از حضور دختران ایرانی سه اولویت اصلی برای آینده زنان چیست؟| از مادری تا هوش مصنوعی؛ روایت چالش‌های زن امروز خانه‌داری| کدام وسایل آشپزخانه باید زود به زود عوض شوند؟ در آپارتمان چطور روضه خانگی برگزار کنیم؟ چالش‌های مادر و کودک در هیئت + راهکارها
سرخط خبرها
اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس

اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس

  • کد خبر: ۲۳۶۶۱۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: نزدیک به چهار هزار لیتر شیر از ابتدای راه‌اندازی بانک شیر مادر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تغذیه نوزادان نارس اهدا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناهید صاحبدل‌فر روز یکشنبه با اشاره به اینکه بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان چهارمین بانک شیر کشور از مردادماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است، افزود: از آغاز فعالیت بانک شیر مادر این دانشگاه تاکنون ۳۴۷ مادر در امر اهدای شیر مشارکت داشته‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۶۵ نوزاد نارس و محروم از شیر مادر در مشهد زیر پوشش قرار گرفته و با شیر‌های اهدایی تغذیه شده‌اند.

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: همچنین از مجموع شیر‌های اهدایی در این مدت، ۳۴۴ لیتر شیر به شهر زاهدان ارسال شده است.

افزایش مشارکت مادران شیرده در امر اهدای شیر

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: مادران داوطلب، شیر مازاد خود را از بدو تولد تا یک سالگی فرزند در اختیار بانک شیر قرار می‌دهند تا نوزادان نارس، چند قلو و بیمار از این شیر تغذیه شوند.

صاحبدل‌فر با اشاره به این که مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای ۲۰ درجه فریزر‌های صنعتی بانک شیر ۶ ماه است، افزود: آزمایش‌های مختلف بر روی شیر‌های اهدایی به این بانک صورت می‌گیرد و حتی مادران اهداکننده نیز از لحاظ ابتلای احتمالی به ایدز و هپاتیت به طور دقیق بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ مادر شیرده با "بانک شیر مادر" دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت داشتند، این در حالی است که میزان مشارکت مادران شیرده با این مرکز در مدت مشابه امسال با افزایش بیش از ۳۱ درصدی به ۲۱ مادر شیرده رسیده است.

این مسوول بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۷۳ لیتر شیر به "بانک شیر مادر" دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شده که شیر‌های اهدایی به مصرف ۱۶۵ نوزاد رسیده است.

به گفته وی، جمع‌آوری شیر‌های مازاد مادران شیرده، پاستوریزه کردن این شیر‌ها و در نهایت رساندن این شیر‌های اهدایی به مصرف نوزادان نارس و محروم از خدمات بانک شیر مشهد به شمار می‌رود.

"بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد" به عنوان موسسه غیرانتفاعی با خدمات کاملا رایگان، فعالیت خود را از مردادماه سال ۱۳۹۸ در محل بیمارستان ام‌البنین مشهد آغاز کرده است.

شیر‌های اهدایی به بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر نوزادان بیمارستان ام‌البنین، در اختیار بخش نوزادان بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، اکبر و هاشمی‌نژاد مشهد نیز قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.