انتصاب دو مشاور زن برای معاونت علمی ریاست جمهوری ویدئو | لحظه حاضر نشدن تیم شطرنج بانوان ایران مقابل رژیم صهیونیستی هدیه متفاوت جمعی از دختران نوجوان حافظ قرآن به امام رضا(ع) پادکست | گشت و گذار از جغرافیای علمی تا جغرافیای زندگی تشکیل خانواده نقشه دشمن را زمین می‌زند | علیه دختران ایران جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند تاثیر رسانه‌ها بر تصویر ذهنی دختران از بدن خود تکریم بانوان واقف رضوی | بیش از ۵۰ درصد واقفان امام رضا (ع) بانوان هستند پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | استفاده از ارث تنها از سوی برادرم امکان دارد؟ آلزایمر در زنان دو برابر مردان است رویداد ملی «دختران ماه»؛ جشن تکلیفی به وسعت ایران درباره فاطمه ناهیدی، نخستین زن ایرانی اسیر در دفاع مقدس | نیلوفر آبی بر تالاب اسارت درباره صدیقه یاوری که در زمان دفاع مقدس همراه همسرش اسیر کومله شد | عاشقانه ناتمام یک مأمور مبادله اگر اعصاب ندارید، این غذا‌ها را نخورید | غذا‌های ممنوع برای بی‌اعصاب‌ها رویش توانمندسازی و اشتغال حاشیه نشینان در مشهد حضور فعال بانوان در ششمین دوره مسابقات عملیاتی دوام ثامن مشهد + فیلم بانوان موفق دوام ثامن در رسانه‌ها معرفی شوند «شهردخت» رسانه دختران شهر | شناسایی دختران دانش‌آموز علاقه‌مند به رسانه با محوریت سواد رسانه + فیلم پایه اصلی در جامعه توجه به مفهوم خانواده است توجه به حوزه بانوان در مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است روش تهیه آسان کیک یزدی در خانه + فیلم اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه بانوان و خانواده ماندگار خواهد بود
سرخط خبرها
هدیه متفاوت جمعی از دختران نوجوان حافظ قرآن به امام رضا(ع)

هدیه متفاوت جمعی از دختران نوجوان حافظ قرآن به امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۹۰۱۵۰
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
جمعی از دختران نوجوان حافظ قرآن که به حرم مطهر رضوی مشرف شدند حفظ سوره محمد (ص) را به محضر امام رئوف (ع) هدیه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از دختران نوجوان قرآن آموز استان تهران که ذیل موسسه جامعه القرآن، به حفظ کامل قرآن در طول یکسال موفق شده اند به حرم مطهر رضوی مشرف شده و اختتامیه طرح حفظ یکساله قرآن کریم را در این آستان ملکوتی به صورتی متفاوت برگزار کردند.

خانواده، خط قرمز ما در جریان آموزش قرآن است

مدیرمسئول یکی از شعب تخصصی این موسسه جامعه القرآن و مدیر گروه اعزامی تهران در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: امروز دختران قرآن آموز مجموعه به حرم امام رضا (ع) آمدند و حفظ سوره محمد (ص) به عنوان تکمیل کننده حفظ کل قرآن کریم را در این حریم ملکوتی انجام دادند و آن را به محضر امام رئوف (ع) هدیه کردند.

منیر روحی درباره نحوه آموزش حفظ قرآن کریم بیان کرد: ما در شعبه رسالت، ابتدا از دختران و علاقمندان به حفظ، یک دوره استعدادیابی 75 روزه داریم که اگر کارشناسان تایید کنند می توانند در دوره فشرده حفظ یکساله شرکت کنند. امروز نیز دخترانمان را به حرم مطهر مولا آوردیم تا هم ارادتشان را به محضر آقا برسانند و هم هدیه ای متفاوت به ایشان تقدیم کنند. 

روحی در مسیر آموزش به دختران تاکید کرد: دوره آموزشی برخلاف برخی مراکز که دوره های یکساله را فشرده و دور از خانه برگزار می کنند، در شعبه رسالت تنها در ساعات صبح تا ظهر آموزش داده می شود. بعد از آن قرآن آموزان موظفند بقیه روز را در منزل و کنار والدین خود بسر ببرند چرا که خانواده خط قرمز ما است و احترام به حریم خانه و خانواده جزو اولویت های مجموعه است. 

به انتخاب دخترمان احترام گذاشتیم و او را تشویق کردیم 

در میان جمع این قرآن آموزان، مادری نیز همراه دخترش به این سفر معنوی آمده بود که برای حفظ کل قرآن کریم توسط زینب ۱۲ ساله‌اش، پا به پای او جلو آمده بودند تا با آسایش بیشتری به آنچه می‌خواهد برسد. 

تابستان سال گذشته بود که بعد از پایان فصل مدارس، پدر رو به دخترش می کند و می گوید: زینب جان! الان می توانی کلاس های ورزشی، هنری، علمی و مهارتی و قرآنی شرکت کنی. خودت کدام کلاس را انتخاب می کنی که زینب محکم و با اطمینان جواب می دهد «قرآن» و بعد از آن پدر و مادر، مثل کوه پشتش ایستادند و به انتخابش احترام گذاشتند. 

مادر زینب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کار همسرم به گونه‌ای بود که خارج از شهر تهران و نزدیک قم زندگی می‌کردیم، اما وقتی دخترم تصمیم گرفته بود تابستانش را با حفظ قرآن بگذراند و آن را ادامه دهد بعد از جستجو میان مراکز مختلف، او را در شعبه رسالت ثبت نام کردیم و برای یک سال خانه‌ای نزدیک مرکز آموزشی اجاره کردیم تا رفت و آمدش راحت تر باشد.

برای خوشحالی امام زمان(عج) قرآن را حفظ کردم 

زینب که چهره‌اش دوست داشتنی بود و از میان کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، ورزش، هنر و ...، آموزش قرآن را انتخاب کرده بود دلیلی برای این کارش بیان کرد که بسیار مرا شگفت زده کرد، او گفت: من امام زمان (عج) را بسیار دوست دارم و برای اینکه بتوانم لبخندی روی لبان مبارکشان بنشانم و خوشحالشان کنم سعی کردم قرآن را حفظ کنم. شاید این کار من، باعث شود امام زمان (عج) زودتر ظهور کند. 

او بر خلاف همسن و سالانش، برای اینکه به این هدفش برسد، بسیاری تفریحاتش را کنار گذاشته بود. تلویزیون تماشا نمی کرد. گوشی همراهش را صرفا برای موارد درسی استفاده می کرد و جالب اینجا بود که همه این کارها به اختیار خودش بود و عالمانه این مسیر را طی می کرد. 

به گفته مادرش، زینب از زمانی که حفظ قرآن را شروع کرده است هم تلاشش بیشتر شده و هم صبوری اش. مثلا اگر پیش از این، درخواستی از والدینش داشت برای بدست آوردنش به قدری اصرار می کرد تا به آنچه می خواهد برسد اما الان اینگونه نیست و اگر شرایط برای تحقق آن درخواست مهیا نباشد صبر می کند تا وقت مناسبش برسد. مثل پارک رفتن، خرید فلان لباس یا هر چیز دیگری. البته این خاصیت ارتباط با منبع عظیم و لایتناهی کتاب خدا است و هر چه در سنین کمتر این ارتباط صورت گیرد، اثرش به مراتب بیشتر و عمیق تر خواهد بود به ویژه آنکه عقل و دل در این مسیر همراه باشد.  

زینب که اینها را می‌گفت به حالش غبطه خوردم و از هم کلامی با او احساس خوبی داشتم. اینکه درک یک دختر نوجوان از امام زمانش تا چه حد عمیق است و چگونه با او ارتباط برقرار کرده که حاضر شده یک سال سختی آموزش حفظ قرآن را تحمل کند و از بسیاری تفریحاتش بگذرد تا به هدفش برسد. در دلم گفتم کاش ما بزرگتر‌ها هم همینقدر به امام زمانمان ارادت داشته باشیم و برای نشاندن لبخندی بر قلب امام، به اندازه سر سوزنی قدم برداریم. شاید که ظهور منجی، این آرزوی دیرین یک جهان، محقق شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.