کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است
سرخط خبرها
کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟

کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟

  • کد خبر: ۲۹۶۸۶۹
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
همیشه لباس‌هایی وجود دارد که کارشناسان لباس توصیه می‌کنند هرگز آنها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید

به گزارش شهرآرانیوز؛ متخصصان مراقبت از لباس، «گوئن وایتینگ» و «لیندسی بوید» در مقاله‌ای در وب سایت «مارتا استوارت» اشاره کردند که انواع خاصی از لباس‌ها وجود دارند که هنگام تمیز کردن آنها نیاز به مراقبت ویژه دارند و هرگز توصیه نمی‌شود آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید که عبارتند از:

۱- ترمه و پشم

قرار دادن ترمه یا پشم در ماشین لباسشویی، ممکن است منجر به گره خوردن و چروک شدن آنها شود؛ بنابراین وایتینگ و بوید توصیه می‌کنند این اقلام را با دست بشویید و برای این منظور سینک یا وان حمام را با آب پر کنید و یک شوینده ملایم روی لباس بمالید، سپس آن را در آب فرو کنید. لباس را در آب هم بزنید و بگذارید تا نیم ساعت خیس بخورد، سپس آن را صاف کنید، آن را بشویید و بگذارید تا خشک شود.

۲- ابریشم

به دلیل نازک بودن پارچه، ماشین لباسشویی می‌تواند آن را به راحتی پاره یا جمع کند. علاوه بر اینکه برای این نوع پارچه‌ها شستشوی خشک توصیه می‌شود. وایتینگ و بوید نیز شستن آن را با دست و آویزان کردن آن بر روی چوب لباسی توصیه کردند. لازم به ذکر است که پارچه ابریشمی را باید دور از آفتاب خشک کنید تا رنگ‌ها محو نشوند.

۳- کت و شلوار‌های رسمی و لباس‌های چین دار

کت و شلوارها، ژاکت‌ها و دامن‌های چین دار می‌توانند در ماشین‌های لباسشویی ساییده شوند؛ بنابراین وایتینگ و بوید برای شستن حرفه‌ای آنها، خشکشویی را توصیه می‌کنند.

۴- پوست

وایتینگ و بوید قرار دادن لباس‌های چرمی در ماشین لباسشویی را منع می‌کنند، چون ماشین لباسشویی می‌تواند چرم را چروک یا فرسوده کند. در‌ای موارد توصیه می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها به آرامی با دستمال مرطوب تمیز کنید.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.