پیام مهم پزشک فوق‌تخصص نوزادان از جوار حرم قمر بنی‌هاشم برای مادران باردار + ویدیو آنها که تاریخ را گریستند، حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند چرا «عذرخواهی مشروط» سمی مهلک در زندگی مشترک است؟ ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص
سرخط خبرها
افزایش شیوع استعمال سیگار توسط بانوان

افزایش شیوع استعمال سیگار توسط بانوان

  • کد خبر: ۳۱۰۰۲۰
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه آمار نگران کننده از افزایش شیوع استعمال سیگار توسط بانوان خبر می دهند گفت: در سال ۱۳۹۵ میزان شیوع مصرف بانوان ۲.۴ بوده سال ۱۴۰۰ به ۴.۲ رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا سهرابی گفت: آمار نگران کننده خبر از افزایش شیوع استعمال سیگار توسط بانوان می دهند و در سال ۱۳۹۵ میزان شیوع مصرف بانوان ۲.۴ بوده  که در سال ۱۴۰۰ به ۴.۲ رسیده است.  همچنین سن شروع مصرف استعمال دخانیات نیز به ۹ سال رسیده است. هرچه سن مصرف پایین‌تر بیاید ترک آن سخت‌تر است.

معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی اذعان کرد: راهکار مهم کاهش دسترسی است. ما با تذکر و نامه رسانی به جایی نمی‌رسیم، ما باید سازندگان فیلم‌ها را جریمه کنیم و اجازه اکران را به این فیلم‌ها که دخانیات تبلیغ می‌کنند ندهیم. با تبلیغات نیز می‌توانیم این مصرف را کاهش دهیم. در آموزش و پرورش دوستان طرح نماد را پیگیری می‌کنند، اما متأسفانه با بهداشت همکاری ندارند و باید این همکاری کمی بیشتر شود.

وی بیان کرد: ۲۰ سال از تصمیم قانون مبارزه با استعمال دخانیات گذشته و باید اصلاح قانون در این موضوع صورت گیرد. اگر ما برنامه بریزیم که مصرف از ابتدا شروع نشود خیلی بهتر است تا در بعد افراد، را از عادت استعمال دخانیات ترک داد.

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.