ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود دعوای شما با همسرتان، می‌تواند شروع یک خیانت باشد + راهکارها نتیجه یک تحقیق روی ۸ هزار جوان ایرانی فاش کرد: تحصیل‌کرده‌هاو پولدارها کمتر بچه می‌خواهند ! این مواد شیمیایی را از زندگی‌تان حذف کنید تا بارداری سالم‌تری داشته باشید
سرخط خبرها
بهبود رابطه بین مادر و کودک از طریق تجربه تولد مثبت توسط مادر

بهبود رابطه بین مادر و کودک از طریق تجربه تولد مثبت توسط مادر

  • کد خبر: ۳۱۹۶۷۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
به گفته یک کارشناس مامایی، تجربه تولد مثبت توسط مادر علاوه بر اینکه می‌تواند به بهبود رابطه بین او و کودک منجر شود باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی مادر و کودک نیز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سارا ضیایی با اشاره به اینکه زایمان فیزیولوژیک در مقایسه با جراحی سزارین عارضه کمتری داشته و از نظر اقتصاد سلامت به صرفه است، اظهار کرد: عوارض سزارین شامل عوارض جراحی و بیهوشی از جمله لوله گذاری سخت، خطر هیپوکسی، حوادث ترومبوآمبولیک، عفونت زخم و عفونت‌های بیمارستانی، افزایش احتمال خونریزی مادر بعد از زایمان، نیاز بیشتر به مراقبت‌های پرستاری، طولانی شدن مدت بستری در بیمارستان و اشغال بیشتر تخت‌های بیمارستانی است.

وی ادامه داد: تجربه تولد مثبت می‌تواند به بهبود رابطه بین مادر و کودک، توسعه رفاه والدین، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی منجر شود.

این کارشناس مامایی صریح کرد: زایمان فیزیولوژیک همان زایمان طبیعی است که به روش ایمن انجام می‌شود و بدون مداخلات پزشکی و دارویی با حفظ حریم خصوصی زائو ترجیحاً با یک همراه در محیطی آرام انجام می‌شود. تفاوت اصلی این دو روش در مداخله پزشکی و دارویی است. در واقع زایمان فیزیولوژیک را می‌توان نوعی از زایمان طبیعی دانست، با این تفاوت که این روش کاملاً بدون مداخله پزشک انجام می‌شود و همه چیز به صورت کامل طبیعی رخ می‌دهد و عامل زایمان فقط در صورت مشاهده موارد خطرناک و نیاز به مداخله ورود می‌کند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.