فعالیت موکبی در عرصه میدان شهدا ویژه دختران علاقمند به سوغات رضوی نازایی، یکی از چالش‌های کلیدی در افزایش نرخ باروری پایان دور نهم سی‌وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج زنان کشور شیر مادر، ماده‌ای اثرگذار در محافظت از بدن و مغز نوزاد نگاهی به جایگاه خانواده در آثار فرشچیان دستور پخت برشتوک مکعبی شکلاتی در خانه + فیلم دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد: فعالیت مستمر موکب‌های ویژه بانوان در ورودی‌های شهر تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت روانی زوجین در طلاق صوری تک فرزندی، پدیده‌ای رو به رشد در جهان ایجاد چالش‌هایی برای زنان سرپرست خانوار با تغییر ساختار خانواده گفت‌و‌گو با تیام عباس‌نژاد، پدیده ۱۸ ساله و اولین ملی‌پوش تاریخ شمشیربازی بانوان مشهد| دختری با شمشیر پولادین بررسی عملکرد خوب تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دیدار با ژاپن توسط فدراسیون جهانی فوتبال کسب مقام چهارم هانیه رستمیان در تپانچه بادی مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا قزاقستان
سرخط خبرها
بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

  • کد خبر: ۳۲۴۸۸۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
به گفته دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س)، خانواده نه تنها یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی در جامعه است، بلکه با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الهام مروتی با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و پرورش استعداد‌های آنها ایفا می‌کند، اظهار کرد: این نهاد، نه‌تنها محیطی امن برای رشد و پرورش اعضا فراهم می‌آورد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان قوی برای تحقق آرزو‌ها و اهداف افراد در زمینه‌های مختلف، از جمله حوزه اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی نظریه‌پردازان این عرصه معتقدند خانواده می‌تواند به‌عنوان یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی عمل کند، افزود: این کارشناسان معتقدند، با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) بیان کرد: پژوهشگران مرکز مطالعات توسعه سیاسی و اجتماعی دانشگاه چینی هنگ کنگ و مرکز جهانی تحقیقات کسب‌وکار خانوادگی دانشگاه تسینگ هوا در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها در بسیاری از جوامع، این نقش را تحت تأثیر قرار داده و تحولات زیادی در ساختار خانواده به وقوع پیوسته است که در نهایت می‌تواند بر بازار، کسب و کار‌ها و همچنین کارآفرینی اثرگذار باشد.

مروتی با بیان اینکه این پژوهشگران دریافتند، خانواده‌های کوچک‌تر، شبکه‌های حمایتی کمتری برای افراد فراهم می‌کنند و در نتیجه، ریسک‌پذیری و توانایی افراد برای شروع کسب‌وکار کاهش می‌یابد، گفت: به نظر می‌رسد کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توانایی افراد برای کارآفرینی تأثیر می‌گذارد. این روند، ضمن تضعیف شبکه‌های حمایتی و تغییر در ارزش‌ها، منابع مالی و انسانی موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را نیز کاهش می‌دهد؛ بنابراین، برای تقویت روحیه کارآفرینی در جوامع، توجه به نقش خانواده و ارائه سیاست‌هایی برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری ضروری است.

منبع: جامعه اندیشکده ها

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.