لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری وجود بیش از ۴۰ حکم برای مادران در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نقش بسیار کمبود ید در «سقط جنین» و «عقب‌ماندگی ذهنی جنین» ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید محمد ابراهیم سرابندی پاسخ اداره کل حقوقی قوه قضاییه به یک پرسش حقوقی| با دادگاه صلاحیت‌دار الزام به ثبت واقعه ازدواج بیشتر آشنا شوید تساوی بدون گل، نتیجه نخستین دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران در تورنمنت تایلند ارائه الگوی مناسب به زوجین جوان در کتاب "فاطمه علی است" لزوم تقویت چارچوب‌های حقوقی برای حمایت از زنان در مناطق جنگی بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه چرا زنان بیشتر از مردان به زانودرد مبتلا می‌شوند؟ اماواگر‌های مصرف زردچوبه در دوران بارداری بررسی نقش خانواده‌ها در افزایش هزینه‌های ازدواج روایت قصه‌های پدردختری در فصل دوم پویانمایی «با بابام» حجاب، نقطه تلاقی مسئولیت اجتماعی و هویت فرهنگی است آیا مهروز ساعی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تکواندوی بانوان معرفی می‌شود؟
سرخط خبرها
بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

  • کد خبر: ۳۲۴۸۸۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
به گفته دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س)، خانواده نه تنها یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی در جامعه است، بلکه با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الهام مروتی با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و پرورش استعداد‌های آنها ایفا می‌کند، اظهار کرد: این نهاد، نه‌تنها محیطی امن برای رشد و پرورش اعضا فراهم می‌آورد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان قوی برای تحقق آرزو‌ها و اهداف افراد در زمینه‌های مختلف، از جمله حوزه اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی نظریه‌پردازان این عرصه معتقدند خانواده می‌تواند به‌عنوان یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی عمل کند، افزود: این کارشناسان معتقدند، با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) بیان کرد: پژوهشگران مرکز مطالعات توسعه سیاسی و اجتماعی دانشگاه چینی هنگ کنگ و مرکز جهانی تحقیقات کسب‌وکار خانوادگی دانشگاه تسینگ هوا در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها در بسیاری از جوامع، این نقش را تحت تأثیر قرار داده و تحولات زیادی در ساختار خانواده به وقوع پیوسته است که در نهایت می‌تواند بر بازار، کسب و کار‌ها و همچنین کارآفرینی اثرگذار باشد.

مروتی با بیان اینکه این پژوهشگران دریافتند، خانواده‌های کوچک‌تر، شبکه‌های حمایتی کمتری برای افراد فراهم می‌کنند و در نتیجه، ریسک‌پذیری و توانایی افراد برای شروع کسب‌وکار کاهش می‌یابد، گفت: به نظر می‌رسد کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توانایی افراد برای کارآفرینی تأثیر می‌گذارد. این روند، ضمن تضعیف شبکه‌های حمایتی و تغییر در ارزش‌ها، منابع مالی و انسانی موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را نیز کاهش می‌دهد؛ بنابراین، برای تقویت روحیه کارآفرینی در جوامع، توجه به نقش خانواده و ارائه سیاست‌هایی برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری ضروری است.

منبع: جامعه اندیشکده ها

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.