بررسی مسئله چالش‌برانگیز جمعیت و فرزندآوری به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی «جمعیت» در ۱۳۹۳ فواید مصرف شیرین بیان برای زنان مصرف روغن حیوانی نقشی در تقویت زنان در دوران بارداری و بعد از زایمان ندارد مشخص‌شدن گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتسال زنان بی‌توجهی به زیست واقعی خانواده‌ها در الگوی سیاست‌گذاری جمعیتی در ایران سفر دختر شهید سید حسن نصرالله به شهر قم افزایش میانگین سن ازدواج در ایران جایگاه ویژه خانواده در رویکرد تحول آفرین دانشگاه آزاد اسلامی بررسی مهم‌ترین مؤلفه‌های دستیابی به زندگی متعادل برگزاری همایش ملی «زن، خانواده و کنشگری مسئولانه» با رویکردی نوین به مسائل حوزه زن و خانواده رشد ۱۶.۵ درصدی پوشش بیمه سلامت زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر، در خراسان رضوی خرید جهیزیه با کارت رفاهی یک بانو، سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در آلماتی شد مهریه، یکی از ارکان حقوقی نهاد خانواده در نظام حقوقی ایران تبدیل درددل پیرزن روستایی به یک مصوبه توسط شهید جمهور مقایسه، آسیب زندگی مشترک روایت داستانی از زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) در کتاب «بانوی چریک» ضرورت توجه به اصل خانواده‌محوری در تمام نظامات علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برگزاری جشنواره غذا‌های مؤثر در باروری و دوران شیردهی در آینده‌ای نزدیک زنان، بیشترین قربانی قتل‌های خانگی در انگلیس
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.