اجرای ۲۵ طرح فرهنگی دخترانه‌محور در ۸ استان کشور پیروزی تیم ملی جوانان دختر ایران مقابل قزاقستان در مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه تیم ملی بسکتبال زنان به رقابت‌های دیویژن B آسیا صعود کرد افزایش میزان صمیمیت در میان والدین و فرزندان با استفاده از راهکار «جادوی پرسش» تحلیل نقش‌آفرینی مریلا زارعی در فیلم سینمایی «موسی کلیم‌الله» راه‌اندازی تعاونی‌های کسب‌وکار برای بانوان در خراسان رضوی کسب پیروزی تیم ملی زنان ایران در اولین بازی در رقابت‌های بسکتبال زنان غرب آسیا بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال درخشش بانوان در جشنواره «قهرمان ایران» آموزش کاشت بروکلی در گلدان میزان اختراعات ثبت شده زنان ایران بالاتر از میانگین جهانی ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید حسین محمدزاده قیصری پیوند دوباره خانواده ایرانی با سبک زندگی اصیل و بی‌آلایش بومی در سریال پایتخت وجود قوانین متعدد برای حمایت از زنان در محیط‌های اداری برگزاری جشن‌های ویژه دختران به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در مشهد حضور قهرمان لیگ برتر والیبال زنان ایران در لیگ قهرمانان آسیا لزوم تدوین سند جامع زنان در هر استان ناکامی تیم‌های هندبال دختران مشهد برای صعود به لیگ دسته یک کشور
سرخط خبرها
بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر: ۳۲۷۲۹۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۱
یک کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال، گفت: بانوان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید حاج‌اسماعیلی اظهار کرد: امروزه فرصت‌های جدیدی در عرصه‌های فناوری، مشاغل اینترنتی و فضای مجازی برای زنان مطرح می‌شود و آنها در این بخش‌ها می‌توانند خیلی کارآمدتر از مردان باشند.

وی با اشاره به توسعه اقتصاد کشور از طریق مشاغل مختلف از جمله شغل‌های خانگی که عمدتا توسط بانوان در منزل انجام می‌شود، بیان کرد: دو گروه در بازار کالا‌های تولید شده در مشاغل خانگی را خریداری می‌کنند؛ گروه اول عموم مردم هستند که به تناسب زمانی و در روز‌های خاص در این عرصه تأثیرگذار هستند. این درحالی است چنانچه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، چنین محصولاتی هم از سبد خانوار‌ها حذف می‌شود و این لطمه‌ای است که به تولیدات حوزه مشاغل خانگی وارد می‌شود. گروه دوم هم گردشگران هستند که در عرصه داخلی و خارجی از خریداران این کالا‌ها محسوب می‌شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با اشاره به ایجاد فرصت‌های جدیدی که در اقتصاد دیجیتال برای بانوان در دنیای امروز وجود دارد، تاکید کرد: این مشاغل می‌تواند در مسیر فعالیت‌های خانه‌داری آنان شکل بگیرد. بانوان بدون نیاز به حضور در محل‌های دیگر می‌توانند در این مشاغل نقش‌آفرین باشند. البته فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در عرصه اقتصاد دیجیتال مطرح است. زنان از طریق همین پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.