آنها که تاریخ را گریستند، آنها که حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود دعوای شما با همسرتان، می‌تواند شروع یک خیانت باشد + راهکارها
سرخط خبرها
کاهش فرصت‌های فرزندآوری با بالارفتن سن ازدواج

کاهش فرصت‌های فرزندآوری با بالارفتن سن ازدواج

  • کد خبر: ۳۳۱۶۹۱
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۵
یک جامعه شناس با ابراز نگرانی از وضعیت زنان مجرد متولد دهه شصت، گفت: با بالا رفتن سن ازدواج، فرصت‌های فرزندآوری کاهش می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهلا کاظمی پور با اشاره به بخش‌هایی از قانون که مربوط به درمان ناباروری است، اظهار کرد: این موارد اگرچه ضروری‌اند، اما بیشتر معلول هستند تا علت. ما باید به دلایل اصلی ناباروری مانند بالا رفتن سن ازدواج و... بپردازیم.

وی گفت: مثلاً وقتی زنی در سن ۳۵ سالگی ازدواج می‌کند، احتمال ناباروری بیشتر می‌شود و درمان نیز دشوارتر خواهد بود.

این کارشناس جمعیت شناسی با ابراز نگرانی از وضعیت زنان مجرد متولد دهه شصت، بیان کرد: با بالا رفتن سن ازدواج، فرصت‌های فرزندآوری کاهش می‌یابد.

کاظمی‌پور با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی زیربنایی، خاطرنشان کرد: صرف صدور بخشنامه، مشکلی را حل نمی‌کند. دولت باید شرایط کلی زندگی مردم را بهبود دهد تا فرزندآوری به یک انتخاب آگاهانه و مطلوب بدل شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.