گفت‌و‌گو، حلقه گمشده بسیاری از اختلاف‌های میان زوجین در زندگی مشترک تفاوت یک قیمه معمولی با یک قیمه نذری چیست؟ + طرز تهیه چرا میزان شکستگی در زنان سالمند شایع‌تر است؟ ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید حسین مقربی پیام مهم پزشک فوق‌تخصص نوزادان از جوار حرم قمر بنی‌هاشم برای مادران باردار + ویدیو آنها که تاریخ را گریستند، حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند چرا «عذرخواهی مشروط» سمی مهلک در زندگی مشترک است؟ ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده
سرخط خبرها
لزوم رعایت اصل تعادل در هنگام نشان دادن مهر و محبت به کودک

لزوم رعایت اصل تعادل در هنگام نشان دادن مهر و محبت به کودک

  • کد خبر: ۳۴۲۶۷۳
  • ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰
یک روانشناس بر رعایت اصل تعادل در هنگام نشان دادن مهر و محبت به کودک تاکید بسیار کرد و گفت: در مهر ورزیدن به فرزند نیز حتما باید بر سه اصل به‌موقع بودن، مناسب بودن و به‌اندازه بودن توجه کرد تا عمل انجام شده، نتیجه عکس نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس مظفری سن ۷ تا ۱۴ سالگی را زمان طلایی تربیت فرزند دانست و تصریح کرد: از نظر علمی و مذهبی دوران کودکی دوم یعنی از سن ۷ تا ۱۴ سالگی، مناسب‌ترین زمان برای پرورش کودک است. تادیب و تعلیم کودک در این زمان به معنای تنبیه بدنی و اعمال خشونت نیست بلکه به معنای پرورش اخلاقی از طریق اعطای مهر و محبت است.

وی با اشاره به اینکه تحسین و تقدیر شنیدن از بزرگتر‌ها را اصلی‌ترین نیاز کودک در این دوره است، یادآور شد: کودک به دنبال انجام کاری است که تحسین دیگران را با خود به همراه بیاورد.

این روانشناس بر رعایت اصل تعادل در هنگام نشان دادن مهر و محبت به کودک تاکید بسیار کرد و گفت: در مهر ورزیدن به فرزند نیز حتما باید بر سه اصل به‌موقع بودن، مناسب بودن و به‌اندازه بودن توجه کرد تا عمل انجام شده، نتیجه عکس نداشته باشد.

مظفری ادامه داد: اگر کودک بابت خیرخواهی، فداکاری، مهربانی، کمک به دیگران و بخشندگی تقدیر شود، در دوران متوسطه اول و دوم در صورت برخورداری از روحیه رهبری و لیدری، آنچه خود یاد گرفته را به همسالان خود می‌آموزد و در آینده نیز به عنوان فرد مفید در جامعه حاضر می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.