جزئیاتی از آمار شهدا و ایثارگری‌های زنان در دوران دفاع مقدس عوامل موثر در شکل‌گیری یک رابطه صمیمی و عمیق بین مادر و دختر نقش موثر افق رسانه‌ای زن مسلمان در ایجاد تحولات بزرگ در منطقه نکاتی از شرایط ویژه و چالش‌های لیگ دوومیدانی بانوان کشور از زبان دونده خراسانی فضای مجازی، عامل مهم تغییر نقش‌ها و مسئولیت‌های زوجین در زندگی مشترک درباره تعداد اسرای زن جنگ تحمیلی چه می‌دانید؟ بررسی عوامل مهم در کاهش فرزندآوری| تک فرزندی، تبعات گسترده‌ای برای جامعه دارد تولد ۳ فرشته در قلب خراسان | چندقلوزایی در ایران نویدبخش شادی آیا حضور ملی پوش جوان خراسانی در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قطعی می‌شود؟ پیاده روی اربعین، عامل اساسی در تغییر و تحول در سبک زندگی مردم دستور پخت کیک مرمرین در خانه + فیلم میدان‌داری دختران در سوارکاری خراسان رضوی حضور چشمگیر زنان در فضای مناسکی اربعین تکمیل فرآیند احصای «نظام مسائل دختران نوجوان و جوان» در همه استان‌های کشور نگاهی به «حریم شخصی زنان» هنگام مراجعه به پزشک فوایدی که شیردهی برای کودک دارد هشدار یک جمعیت شناس به تغییر الگوی فرزندآوری در خانواده‌های ایرانی
سرخط خبرها
رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۳۴۷۱۷۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۷
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، گفت: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروز آذر با بیان اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، اظهار کرد: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است، کارگروه‌های ویژه وجود دارد و در ادارات کل متولی گذاشته شده تا به محض اینکه متوجه شوند کودکی که سال گذشته در مدرسه بوده، اما اکنون در مدرسه حاضر نشده، تماس بگیرند، مسئله را پیگیری کنند و از طریق شبکه مشاوران آن را حل کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما نیز به عنوان نهاد ناظر و ارزیاب به صورت مداوم بررسی‌ها را انجام می‌دهیم تا بازماندگی از تحصیل دختران صورت نگیرد.

گفتنی است؛ مهم‌ترین عوامل بازماندگی از تحصیل شامل عوامل اقتصادی (مانند فقر خانوار و هزینه‌های تحصیل)، عوامل اجتماعی- جمعیت‌شناختی (مانند سطح تحصیلات والدین و ترجیحات جنسیتی)، و عوامل فضایی (مانند دوری مدارس و محرومیت منطقه‌ای) است. عوامل نهادی (مانند کیفیت پایین آموزش) و معلولیت نیز به طور قابل توجهی بر بازماندگی از تحصیل تأثیرگذارند. این عوامل در تعامل با یکدیگر منجر به افزایش احتمال بازماندگی از تحصیل می‌شوند و سیاست‌گذار بدون توجه به اثر این عوامل به طور جداگانه و بر یکدیگر، نمی‌تواند مداخله موثری جهت کاهش نرخ بازماندگی طراحی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.