انجام تست‌های روان‌شناسی در دوران بارداری سهم ۲۵ درصدی زنان در حوزه وکالت و کارشناسان رسمی کشور اجرای پویش با محوریت صلح و سازش در دادگستری قم فتنه انگیزی نرگس محمدی در مراسم هفتم خسرو علیکردی| آیین سوگواری یا خودنمایی سیاسی؟! حمایت اجتماعی از دختران، کلید پیشرفت کشور کامبک تماشایی تیم باتسام برابر تیم کاسپین تهران در لیگ برتر بسکتبال بررسی عملکرد تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چرا فعالیت زنان در صنعت گردشگری اهمیت دارد؟ زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، الگویی بی‌نظیر برای زوجین زنان چادری در سینمای ایران | الگو‌های دیده‌نشده و کلیشه‌هایی که تکرار می‌شوند پوششی که آرامش و زیبایی می‌آفریند | روایت بانویی که حجاب را خلاقانه بازتعریف کرده است درمان ناباروری در ایران در حال پیشرفت است تساوی نماینده خراسان رضوی در هفته ششم لیگ برتر فوتسال زنان «آن شهر شاید!» | روایتی از زنانی که برچسب نمی‌پذیرند من هنوز مادرم
سرخط خبرها
رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۳۴۷۱۷۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۷
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، گفت: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروز آذر با بیان اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، اظهار کرد: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است، کارگروه‌های ویژه وجود دارد و در ادارات کل متولی گذاشته شده تا به محض اینکه متوجه شوند کودکی که سال گذشته در مدرسه بوده، اما اکنون در مدرسه حاضر نشده، تماس بگیرند، مسئله را پیگیری کنند و از طریق شبکه مشاوران آن را حل کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما نیز به عنوان نهاد ناظر و ارزیاب به صورت مداوم بررسی‌ها را انجام می‌دهیم تا بازماندگی از تحصیل دختران صورت نگیرد.

گفتنی است؛ مهم‌ترین عوامل بازماندگی از تحصیل شامل عوامل اقتصادی (مانند فقر خانوار و هزینه‌های تحصیل)، عوامل اجتماعی- جمعیت‌شناختی (مانند سطح تحصیلات والدین و ترجیحات جنسیتی)، و عوامل فضایی (مانند دوری مدارس و محرومیت منطقه‌ای) است. عوامل نهادی (مانند کیفیت پایین آموزش) و معلولیت نیز به طور قابل توجهی بر بازماندگی از تحصیل تأثیرگذارند. این عوامل در تعامل با یکدیگر منجر به افزایش احتمال بازماندگی از تحصیل می‌شوند و سیاست‌گذار بدون توجه به اثر این عوامل به طور جداگانه و بر یکدیگر، نمی‌تواند مداخله موثری جهت کاهش نرخ بازماندگی طراحی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.