تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت روانی زوجین در طلاق صوری تک فرزندی، پدیده‌ای رو به رشد در جهان ایجاد چالش‌هایی برای زنان سرپرست خانوار با تغییر ساختار خانواده گفت‌و‌گو با تیام عباس‌نژاد، پدیده ۱۸ ساله و اولین ملی‌پوش تاریخ شمشیربازی بانوان مشهد| دختری با شمشیر پولادین بررسی عملکرد خوب تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دیدار با ژاپن توسط فدراسیون جهانی فوتبال کسب مقام چهارم هانیه رستمیان در تپانچه بادی مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا قزاقستان قد کشیدن آیات| درباره هئیت دخترانه حضرت رقیه (س) که با محوریت فعالیت قرآنی ۲ خواهر فعال است درباره خواهر شهید جواد جهانی چه می‌دانید؟ | «جهانی» برای خواهر کتابت قرآن کریم توسط یک بانوی دانشجوی هندی چالشی به نام اختلال یادگیری در کودکان اهمیت بالای سن زنان برای بارداری تثبیت «حقوق اجتماعی زنان» با ظهور اسلام کسب یک رکورد جدید باشگاهی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های بانوان کشور تجلیل مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از اولین بانوی اسیر دفاع مقدس «معصومه آباد»، قهرمان استخبارات بعثی‌ها در آغوش گرفتن کودک چه فوایدی دارد؟ آشنایی با ژن‌هایی که از مادر به فرزند منتقل می‌شود آیا مصرف قرص آهن در دوران بارداری موجب افزایش وزن جنین می‌شود؟ ابتلای ۳۷ درصد از زنان خراسان شمالی به پوکی استخوان فردوسی ثامن، نماینده جدید مشهد در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور
سرخط خبرها
حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۷۶۱۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
یک جامعه شناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسیم کاهیرده با اشاره به درک موقعیت زن در جهان شیعه، بدون توجه به پیوند وجودی او با عاشورا، فهمی ناقص و سطحی خواهد بود، اظهار کرد: عاشورا برای شیعه تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست، بلکه یک الگوی دائمی مقاومت، معنا و بازسازی انسان و جامعه در دل مصیبت است و زن، حامل اصلی این پیوند است.

وی با اشاره به اینکه پیوند وجودی یعنی پیوندی عمیق، هستی‌شناسانه و بنیادین که میان زن و واقعه عاشورا برقرار است، تصریح کرد: این پیوند صرفاً یک تعلق فرهنگی یا سنتی نیست، بلکه تعهدی است که به هستی زن شکل می‌دهد؛ تعهدی که بر پایه عاطفه، ایمان، شناخت و تاریخ تبلور یافته است. زن شیعه از کودکی در محیطی پرورش می‌یابد که عاشورا را نه فقط به ‌عنوان یک خاطره، بلکه به ‌عنوان بخشی از وجود خود پذیرفته است.

این جامعه شناس دینی افزود: این پیوند وجودی، زن را نه صرفاً به عنوان بازیگری در مناسک مذهبی، بلکه به عنوان یک راوی، حافظ و مجری فعال معنویت عاشورا معرفی می‌کند. زن شیعه با این پیوند، مقاومت درونی و بیرونی را به صورت همزمان تجربه و ترویج کرده که ساخت خانواده‌های مقاوم عاشورایی را ممکن می‌کند.

کاهیرده با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

منبع: روزنامه قدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.