کسب مقام سوم توسط تیم ملی دختران بسکتبال ۳ به ۳ ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های آسیا جزئیاتی از آمار شهدا و ایثارگری‌های زنان در دوران دفاع مقدس ۵ زن ایرانی که سال‌ها در اردوگاه‌های عراق اسیر بودند را بیشتر بشناسیم عوامل موثر در شکل‌گیری یک رابطه صمیمی و عمیق بین مادر و دختر نقش موثر افق رسانه‌ای زن مسلمان در ایجاد تحولات بزرگ در منطقه نکاتی از شرایط ویژه و چالش‌های لیگ دوومیدانی بانوان کشور از زبان دونده خراسانی فضای مجازی، عامل مهم تغییر نقش‌ها و مسئولیت‌های زوجین در زندگی مشترک درباره تعداد اسرای زن جنگ تحمیلی چه می‌دانید؟ بررسی عوامل مهم در کاهش فرزندآوری| تک فرزندی، تبعات گسترده‌ای برای جامعه دارد تولد ۳ فرشته در قلب خراسان | چندقلوزایی در ایران نویدبخش شادی آیا حضور ملی پوش جوان خراسانی در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قطعی می‌شود؟ پیاده روی اربعین، عامل اساسی در تغییر و تحول در سبک زندگی مردم دستور پخت کیک مرمرین در خانه + فیلم میدان‌داری دختران در سوارکاری خراسان رضوی حضور چشمگیر زنان در فضای مناسکی اربعین تکمیل فرآیند احصای «نظام مسائل دختران نوجوان و جوان» در همه استان‌های کشور نگاهی به «حریم شخصی زنان» هنگام مراجعه به پزشک فوایدی که شیردهی برای کودک دارد هشدار یک جمعیت شناس به تغییر الگوی فرزندآوری در خانواده‌های ایرانی
سرخط خبرها
حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۷۶۱۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
یک جامعه شناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسیم کاهیرده با اشاره به درک موقعیت زن در جهان شیعه، بدون توجه به پیوند وجودی او با عاشورا، فهمی ناقص و سطحی خواهد بود، اظهار کرد: عاشورا برای شیعه تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست، بلکه یک الگوی دائمی مقاومت، معنا و بازسازی انسان و جامعه در دل مصیبت است و زن، حامل اصلی این پیوند است.

وی با اشاره به اینکه پیوند وجودی یعنی پیوندی عمیق، هستی‌شناسانه و بنیادین که میان زن و واقعه عاشورا برقرار است، تصریح کرد: این پیوند صرفاً یک تعلق فرهنگی یا سنتی نیست، بلکه تعهدی است که به هستی زن شکل می‌دهد؛ تعهدی که بر پایه عاطفه، ایمان، شناخت و تاریخ تبلور یافته است. زن شیعه از کودکی در محیطی پرورش می‌یابد که عاشورا را نه فقط به ‌عنوان یک خاطره، بلکه به ‌عنوان بخشی از وجود خود پذیرفته است.

این جامعه شناس دینی افزود: این پیوند وجودی، زن را نه صرفاً به عنوان بازیگری در مناسک مذهبی، بلکه به عنوان یک راوی، حافظ و مجری فعال معنویت عاشورا معرفی می‌کند. زن شیعه با این پیوند، مقاومت درونی و بیرونی را به صورت همزمان تجربه و ترویج کرده که ساخت خانواده‌های مقاوم عاشورایی را ممکن می‌کند.

کاهیرده با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

منبع: روزنامه قدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.