انجام تست‌های روان‌شناسی در دوران بارداری سهم ۲۵ درصدی زنان در حوزه وکالت و کارشناسان رسمی کشور اجرای پویش با محوریت صلح و سازش در دادگستری قم فتنه انگیزی نرگس محمدی در مراسم هفتم خسرو علیکردی| آیین سوگواری یا خودنمایی سیاسی؟! حمایت اجتماعی از دختران، کلید پیشرفت کشور کامبک تماشایی تیم باتسام برابر تیم کاسپین تهران در لیگ برتر بسکتبال بررسی عملکرد تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چرا فعالیت زنان در صنعت گردشگری اهمیت دارد؟ زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، الگویی بی‌نظیر برای زوجین زنان چادری در سینمای ایران | الگو‌های دیده‌نشده و کلیشه‌هایی که تکرار می‌شوند پوششی که آرامش و زیبایی می‌آفریند | روایت بانویی که حجاب را خلاقانه بازتعریف کرده است درمان ناباروری در ایران در حال پیشرفت است تساوی نماینده خراسان رضوی در هفته ششم لیگ برتر فوتسال زنان «آن شهر شاید!» | روایتی از زنانی که برچسب نمی‌پذیرند من هنوز مادرم
سرخط خبرها
رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان

رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۶۶۶۴۱
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۳
برای یادگیری عمیق تر، تکالیف باید کوتاه باشند یا طولانی؟؛ این پرسش را یک درمانگر اختلالات یادگیری در نوشتار زیر پاسخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گفته یک درمانگر اختلالات یادگیری، تکالیف کوتاه‌تر ولی منظم و هدفمند، تأثیر قابل‌توجهی در تثبیت مفاهیم در ذهن دانش‌آموزان دارد و یادگیری عمیق‌تر را به دنبال دارد.

پریسا خسروتاش اظهار کرد: تکالیف کوتاه‌تر ولی منظم و هدفمند، تأثیر قابل‌توجهی در تثبیت مفاهیم در ذهن دانش‌آموزان دارد و یادگیری عمیق‌تر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تاثیر میزان تکالیف بر روند یادگیری دانش‌آموزان، بیان کرد: ظرفیت ذهن دانش‌آموزان در بازه‌های زمانی مشخص، متفاوت است و معمولاً مغز دانش‌آموزان دبستانی در بازه ۳۵ تا ۴۵ دقیقه و دانش‌آموزان دوره متوسطه تا حدود یک ساعت و نیم، عملکرد بهتری دارد.

درمانگر اختلالات یادگیری ادامه داد: پس از این مدت، توانایی مغز به شدت کاهش می‌یابد و خستگی شناختی موجب افت انگیزه و تمرکز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود دانش‌آموزان به جای یادگیری مفید، دچار دلزدگی شوند و تمایل داشته باشند از فضای تکالیف فاصله بگیرند.

خسروتاش افزود: تکالیف طولانی، به ویژه وقتی بدون توجه به ظرفیت شناختی دانش‌آموز طراحی شوند، نه تنها فشار روانی را افزایش می‌دهند بلکه باعث خستگی ذهنی، افت انگیزه و کاهش تمرکز می‌شوند. این مسئله به خصوص برای دانش‌آموزان دبستانی که توان شناختی محدود تری دارند، بیشتر آسیب‌زا است.

به گفته وی، هدف اصلی آموزش باید یادگیری عمیق و قابل انتقال به موقعیت‌های واقعی زندگی باشد، اما حجم بالای تکالیف و طولانی بودن آنها، مانع تحقق این هدف می‌شود و دانش‌آموزان توانایی انتقال دانش را به موقعیت‌های جدید از دست می‌دهند.

این درمانگر اختلالات یادگیری تصریح کرد: تکالیف طولانی فشار روانی مداومی روی دانش‌آموز ایجاد می‌کنند که ممکن است به اضطراب تحصیلی، اضطراب امتحان، بی‌علاقگی، خستگی مزمن و حتی کناره‌گیری از فرایند یادگیری منجر شود. این حس منفی ممکن است از یک درس به سایر دروس نیز منتقل شود و فضای کلی یادگیری را منفی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.