آنها که تاریخ را گریستند، آنها که حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود دعوای شما با همسرتان، می‌تواند شروع یک خیانت باشد + راهکارها
سرخط خبرها
ماجرای ممانعت از ازدواج و فرزندآوری پرستاران

ماجرای ممانعت از ازدواج و فرزندآوری پرستاران

  • کد خبر: ۳۷۳۰۳۰
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۰
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با انتقاد از گرفتن تعهد برای محدود کردن ازدواج و فرزندآوری پرستاران در بیمارستان های خصوصی، خواستار برخورد با این رفتارهای نادرست شد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نجاتیان، با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره گرفتن تعهد از پرستاران در مراکز درمانی خصوصی برای محدود کردن ازدواج یا فرزندآوری، گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که در برخی مراکز خصوصی از پرستاران تعهد گرفته می‌شود تا ازدواج نکنند یا فرزندآوری نداشته باشند و این رفتار‌ها غیرقانونی و غیراخلاقی است و باید با آن برخورد شود؛ پرستاران نیز مانند سایر کارکنان حق دارند از مزایای قانونی و اجتماعی خود استفاده کنند و ما چنین رفتار‌های ناشایستی را به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنیم.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد پرستاران کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و اغلب آنها در سن باروری هستند و این افراد حق دارند ازدواج کنند، مادر شوند و از مزایای قانونی خود بهره‌مند شوند.

نجاتیان یادآور شد: مشکل اصلی این است که زمانی که پرستاران از مرخصی زایمان یا سایر مزایای قانونی استفاده می‌کنند، نیروی جایگزین برای آنها وجود ندارد و همین مسئله باعث می‌شود فشار کاری زیادی بر سایر پرستاران وارد شود و در برخی بیمارستان‌ها حتی تا ۳۰ درصد نیرو‌ها همزمان در حال استفاده از مرخصی زایمان هستند و این کمبود، وضعیت را دشوارتر می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: پرستاران باردار به دلیل ماهیت پرخطر محیط‌های درمانی مانند بخش‌های ICU، اتاق عمل یا بخش‌های دارای اشعه و عفونت، معمولاً از محیط‌های بالینی دور و به بخش‌های اداری منتقل می‌شوند و این جابه‌جایی‌ها طبیعی است، اما در نبود نیروی جایگزین، فشار مضاعفی بر سیستم درمان وارد می‌شود.

وی تأکید کرد: دولت باید سازوکاری طراحی کند تا در صورت استفاده پرستار از مرخصی زایمان، امکان جذب نیروی جایگزین به‌صورت موقت فراهم شود، زیرا نبود حتی یک پرستار در محیط‌های درمانی می‌تواند فشار زیادی به سایر همکاران وارد کند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.